Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Flis i hønsegården  (Læst 7484 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette L

• Bruger
Flis i hønsegården
« Dato: 03 ſeptember , 2014, 16:23 »
Mon jeg kan bruge flis i bunden af hønsegården her til vinter? Jeg bruger normalt halm, men kom så i tanke om at jeg måske kunne bruge den flis jeg fik til overs når jeg hakkede grene her til efteråret.

Offline Frkrytter

• Passiv bruger
Sv: Flis i hønsegården
« Svar #1 Dato: 03 ſeptember , 2014, 16:24 »
Jeg har et stort område med flis, der er godt med kravl under :) måske hønisserne kan li at grave rundt i det :)

Offline mgs

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 03 ſeptember , 2014, 16:35 »
Jeg har også flis i min hønsegård. Jeg syntes det er en rigtig god løsning. Ingen mudder, masser de kan rode i og fantastisk til bedene i haven når jeg skifter det ud. Jeg har prøvet både træflis og barkflis. Kan bedst lide træflis, da barkflis godt kan blive lidt smattet hvis det har regnet meget.

Offline Mette L

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 ſeptember , 2014, 17:49 »
Alle tiders! Så slår jeg hele 3 fluer med et smæk: Jeg kommer af med grenaffaldet, får strøelse til hønsegården og dejlig muld til haven. Endnu en fantastisk ting ved at have høns!!! /o

Offline ThomasSLaursen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 ſeptember , 2014, 01:26 »
Jeg lægger flis, der hvor jeg går mest, ellers bliver det for smattet, her i efteråret.
Mvh, Thomas

0,1 Araucana
1,1 Isabella Dværg Brahma
0,2 Brun Dværg Brahma
0,1 Gråstribet Dværg Maran
0,1 Sort-Kobber Dværg Maran
1,9 div. Undulat
2,1 Sangparakit (opaline)
1,0 Nymfeparakit
0,5 Kælerotte

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 27 ſeptember , 2014, 15:44 »
Er flis i sække fra feks Bauhaus ok?
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 27 ſeptember , 2014, 20:14 »
Flis fra Bauhaus vil nok altid være en meget dyr løsning, i forhold til hvis man kigger sig lidt for. Fx på gul og gratis.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline mkc

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 27 ſeptember , 2014, 22:31 »
I min by, bruger vi flis på varmeværket. Og når man er koblet til deres varmeværk, kan man hente en trailerfuld gratis(til haven, men de behøves ikke at vide det er til hønsene ;-) ) . Kunne være værd at undersøge :)

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 ſeptember , 2014, 08:35 »
I min by, bruger vi flis på varmeværket. Og når man er koblet til deres varmeværk, kan man hente en trailerfuld gratis(til haven, men de behøves ikke at vide det er til hønsene ;-) ) . Kunne være værd at undersøge :)

Vores varmeværk bruger genbrugsplast fra England så det går nok ikke  ;)
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline Mutti-Dutti

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 28 ſeptember , 2014, 08:36 »
Flis fra Bauhaus vil nok altid være en meget dyr løsning, i forhold til hvis man kigger sig lidt for. Fx på gul og gratis.

Gården er ikke så stor 20m2 så det går nok lige, jeg tænkte bare om det var lige så godt som det direkte fra et savværk
Dværg Kochin 0.3
Sussex 0.1
Huskatte 2.1
Børn 1.1

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 28 ſeptember , 2014, 22:09 »
Det skal alligevel have en vis tykkelse for at virke godt i lang tid. Så det bliver vel hurtigt over 1.000 kr med byggemarkedernes priser. Eller?

Bare det ikke er behandlet med noget, så er det fint. Man kan købe noget der er farvet. Jeg ved ikke om de også kunne finde på at behandle det med noget der får det til at holde længere.

Man kan også bare smide sit eget eller naboens haveaffald derind. Det virker fint hvis der også er kviste og grene imellem.
Med mindre man har valgt et meget vådt sted til hønsegården. Og det aldrig en god ide.

Jeg kan se, at rigtigt mange kører på genbrugspladserne i øjeblikket med have"affald". Det forstår jeg simpelthen ikke.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).