Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Kræsne høns  (Læst 2813 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Kræsne høns
« Dato: 08 August , 2014, 14:05 »
Hvorfor vil mine høns ikke spise småkravl (orme, bænkebidder, edderkopper) eller madrester (brød, frugt, majs, salat)? De vil kun have melorme og mad de får fra mine hænder og så deres almindelige foder. Kan der være noget galt med dem eller er det fordi vi ikke gav dem rester fra start af. De ville heller ikke have orme som kyllinger, hvilket jeg aldrig har prøvet før... hvis ikke de snart begynder at æde, vil min mor ikke have dem, hvilket er skidt for mig, for det er mine kæledyr der bliver sent bort.  :'( :'( :'(
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline DoktorLarsen

• Passiv bruger
Sv: Kræsne høns
« Svar #1 Dato: 08 August , 2014, 16:00 »
Jeg har erfaret, at høns først spiser det, som de kan lide. Så hvis ikke de er sultne, så gemmer de pladsen til de lækre melorm, som du serverer for dem senere.

Mine høns var meget kræsne og ville ikke have noget med brød at gøre, selvom det var blevet vædet med vand. Men jeg lod det ligge hos dem alligevel og et par timer senere var det væk. Når jeg i dag går ud med køkkenrester er de lige ved at skubbe hegnet ned for at komme hen til mig og få deres næb i resterne! :D

Giv dem deres sædvanlige "morgenmad" og giv dem så ikke flere snacks (melorme). Så vil de snart begynde at tage imod alle andre lækkerier som småkravl og madrester! /o

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
« Svar #2 Dato: 10 August , 2014, 10:40 »
Jeg giver dem ikke melorme hver dag, men har givet en del, for Vagtlerne har svært ved at æde alle de melorme, så jeg er nødt til at give hønsene en gang i mellem. Men jeg har altså ikke oplevet at de har spist noget af det efter noget tid. Jeg skal have dem til at æde som dine. Andet duer ikke.
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 10 August , 2014, 18:31 »
Ikke alle høns gider grøntsager og "køkkenaffald" så som kartoffelskræller og den slags. Mine gider slet ikke, men de siger med glæde ja tak til kødrester som fx flæskesteg, hakkebøffer og også ja tak til ost, ris og pasta. Har de fået noget af den slags?
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 10 August , 2014, 21:35 »
Mine orpington opfører sig som Tanja beskriver. Spiser også meget langsomt og sorterer maden så de kan få det bedste først ( kød, ost, hvedebrød). Mine australorper æder til gengæld alt- i store mængder- og lynhurtigt. Måske race betyder noget?