Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: utøj  (Læst 1459 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline henrik stelling

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 16
utøj
« Dato: 06 August , 2014, 19:55 »
hjææælp mit hønsehus er levende og alle mine høns er ude og de lægger næsten ingen æg hvad kan jeg gøre. hjælper det at kalke huset indvendigt eller er der andre metoder at udrydde de små sataner på håber i kan hjælpe mig på forhånd tak 

Offline Eva

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 343
Sv: utøj
« Svar #1 Dato: 06 August , 2014, 20:29 »

Hvis de er i huset så prøv med rengøring, rengøring og grundig rengøring og så kalkning.
Læs om utøj her i venstre side der er mange gode råd
Venlig hilsen
Eva

Offline tina rosenberg

  • Bruger
  • Indlæg: 37
Sv: utøj
« Svar #2 Dato: 07 August , 2014, 08:39 »
Jeg er også ny med høns og her er mine første erfaringer med lopper, lus og blodmider på høns og i hønsehus- og gård.
Jeg fjernede alle siddepinde i hønsehuset og kunne konstaterede at der sad klaser af blodmider ved beslag i væggen.
Jeg sprøjtede direkte på utøj med Chok fluespray (købt hos amerika-thisted). Vaskede så alt af i brun sæde. Da det var tørt kalkede jeg vægge og gulv med Hemexcide blandet op med vand 1:3. (købt hos bangs.dk) Det er også blevet strøget tørt i halm, spåner og redekasser. Det hjalp øjeblikligt. Jeg satte nye siddepinde op.
Høns har fået droplop i nakken (købt hos købt hos amerika-thisted) og er blevet sprøjtet med Chok fluespray under hver vinge og i gumpen. (det blev gjort om aften hvor de var gået til ro)
Hønsene stortrives nu og æglægningen er gået 30 % op.
Hemexcide er et vidundermiddel, og økologisk. Det var et tilfælde jeg fandt ud af det. Lige nu er jeg ved at fjerne alt gammel halm fra hønsegåden og så skal den også sprøjtes med Hemexide. Nu er der også meget få fluer tilbage.
Et stort arbejde, men en stor betydning det havde for hønsene. Jeg var ikke selv klar over at det var så galt fat.