Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Sikke et bjerg  (Læst 2496 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Helle K.

• Administrator
Sikke et bjerg
« Dato: 31 Juli , 2014, 11:58 »
I morges kom vi forbi en af markerne nede ved skoven, hvor hunden og jeg går vores morgentur - jeg blev noget forundret over at se den stabling af halm, som man i år har valgt. Det har jeg aldrig set før...tror jeg

Til jer hønsefolk derude, som også høster for tiden - er det en almindelig måde at stable halm på?

Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Sikke et bjerg
« Svar #1 Dato: 31 Juli , 2014, 12:35 »
Sådan nogen kravlede jeg rundt på da jeg var stor knægt (og sig det ikke til min mor...)
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 31 Juli , 2014, 12:45 »
Sådan nogen kravlede jeg rundt på da jeg var stor knægt (og sig det ikke til min mor...)

Gjorde du, Finn?! Jamen dengang måtte man vel stable de 'bjerge' med håndkraft ......eller hvad? <:
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 31 Juli , 2014, 16:14 »
Jeg har set bjerge i den højde, men absolut ikke i den kvantitet. Der ser voldsomt ud :o. De halmballer vi pressede da jeg var barn, var sådan nogle små søde nogen, som vi børn kunne bygge huler af. Der er stadig nogle af dem på min farmors halmloft, og de er så dejligt nemme at håndtere, i forhold til en minibig eller "helbig", men de eksisterer stort set ikke mere.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 31 Juli , 2014, 16:34 »
Ja - Nanni og jeg blev også noget overrasket :o Jeg måtte på lang afstand for at tage et billede, som kunne rumme hele 'bygningsværket'
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline Schliemann, Viben

• Bruger
« Svar #5 Dato: 31 Juli , 2014, 16:35 »
I morges kom vi forbi en af markerne nede ved skoven, hvor hunden og jeg går vores morgentur - jeg blev noget forundret over at se den stabling af halm, som man i år har valgt. Det har jeg aldrig set før...tror jeg

Til jer hønsefolk derude, som også høster for tiden - er det en almindelig måde at stable halm på?

Det er en helt almindelig måde at stable halm/hø på, nogle vælger at have markstak og så får den plastik på senere, når halmballerne er kølet ned.
Jeg kan ikke anbefale at børn leger i dem, Finn  ;D da de kan falde ned imellem og komme mega galt afsted.
Derfor undre det mig også at der ikke er net på. for det er meget fristende for børn at lege sådan et sted.

Mvh Viben
Uva Uvam Vivendo Viria Fit ="A apple change to a grape by living with grapes"

Opdrætter af Silkehøns i gul med skæg, hvid uden skæg, stor.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 31 Juli , 2014, 16:39 »

Jeg kan ikke anbefale at børn leger i dem, Finn  ;D da de kan falde ned imellem og komme mega galt afsted.
Derfor undre det mig også at der ikke er net på. for det er meget fristende for børn at lege sådan et sted.

Mvh Viben

Bjerget er bygget i går aftes efter kl. 20 - og vi så det i morges kl. 7.30. Det kan være, at der er kommet net eller andet over nu - men der er slet, slet ingen børn herude i 4-5 km afstand
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

• Bruger
« Svar #7 Dato: 31 Juli , 2014, 17:06 »
Bjerget er bygget i går aftes efter kl. 20 - og vi så det i morges kl. 7.30. Det kan være, at der er kommet net eller andet over nu - men der er slet, slet ingen børn herude i 4-5 km afstand

Godt, for når man laver sådan et bjerg, er det oftes for at det bliver stående længe, desto større det er desto færre halmballer går til spilde, (regn og sne). Og det er faktisk godt stablet  ;)
Og er man voksen og fornuftig, så tager man en dag en kurv med godt smørebrød og kaffe med kage og så sætter man sig derop og nyder udsigten  ;D men man skal ikke sige det til nogen. ;)

Mvh Viben

Offline Bolding

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 31 Juli , 2014, 17:07 »
Det ser ulovligt ud. Brandmæssigt er der en lov der foreskriver hvor stor en halmstak må være og hvor langt der skal være til den næste.

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 31 Juli , 2014, 17:42 »
så må vi håbe der ikke blandt os er en med pyromantendenser ..........manner et bål der bliver
Har heller ikke set så voldsom et bjerg  trods jeg er opvokset på landet
Måske er de samlet til videre forsendelses via lastbiler
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #10 Dato: 31 Juli , 2014, 17:50 »
Hunden og jeg holder lige øje med, om der sker noget nyt med "høstakken" de næste par dage
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #11 Dato: 31 Juli , 2014, 17:54 »
man kan da håbe det er sat frem til en vognmand, der bringer det videre, inden noget går galt  :police:
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #12 Dato: 31 Juli , 2014, 18:13 »
Jo jo .De små Morten Korckbundter lever endnu i massevis. Vi har ikke andet her hos os.Min mand laver nemlig selv vores hø og halm og han er SÅÅÅÅ stolt når han drager afsted med sine FORD med WELGER.

De store stakke der har man fået lidt respekt for ...
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

• Bruger
« Svar #13 Dato: 31 Juli , 2014, 18:56 »
Jo jo .De små Morten Korckbundter lever endnu i massevis. Vi har ikke andet her hos os.Min mand laver nemlig selv vores hø og halm og han er SÅÅÅÅ stolt når han drager afsted med sine FORD med WELGER.

De store stakke der har man fået lidt respekt for ...

Det ser da også godt ud  /o

Jeg havde en lavtrykpresser til hø og en højtrykpresser til halm.
Min lavtrykpresser var antik  ;D med rem og det hele, men den lavede de mest fantastiske bunder hø på vores +20 ha. store strandeng.
Jeg kan desværre ikke finde det billede af min lavtrykpresser, så I få et af engen, der var forresten privat strand lige ud til kattegat ;)

Mvh Viben

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #14 Dato: 01 August , 2014, 05:40 »
Man kan næsten fornemme stilheden og de få lyde der er på det foto .
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand