Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rengøring af drivhus  (Læst 3651 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Rengøring af drivhus
« Svar #30 Dato: 30 April , 2009, 21:36 »
Jaah, vi vandt! ;D ;D ;D

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 30 April , 2009, 21:42 »
Bare lige for at følge op på det.

Alle planterne har det godt, osse mine 3 agurkplanter, sætter 3 mere i morgen.
Har sat omkring 75 salathoveder af hovedsalat, pluksalat og icebergsalat.
Har osse sat en del persille og purløg..

Det ser dælme godt ud ! Mens vi så venter på nye agurker, kunne du jo lave et lille hjørne til vagtler, det skulle være så populært  ::) og så slipper du får de værste skadedyr...

Offline JanR

• Passiv bruger
« Svar #32 Dato: 30 April , 2009, 23:52 »
Ja jeg kan da regne ud at jeg er ved og ha travlt..... Jeg er netop først blevet klar til og støbe sokkel til mit drivhus..
Men jeg satser da på og nå og få agurker i år <D.. Og sku det kikse.. Så må jeg jo lige komme forbi Brian ;D..

Offline Brian Jensen

• Passiv bruger
« Svar #33 Dato: 01 Maj , 2009, 05:47 »
Hej JanR.

Du skal være hjertelig velkommen, jeg tror jeg har rigeligt..

Der er jo heller ikke så langt..
Brian S Jensen

1.10  lys sussex, 0.1 Dansk Svensk gårdhund, 0.2 huskatte, plus masser af akvariefisk, 0.1 hustru og 1.2 dejlige børn

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #34 Dato: 04 Maj , 2009, 22:48 »
Ja jeg kan da regne ud at jeg er ved og ha travlt..... Jeg er netop først blevet klar til og støbe sokkel til mit drivhus..
Men jeg satser da på og nå og få agurker i år <D.. Og sku det kikse.. Så må jeg jo lige komme forbi Brian ;D..

Hvordan vil du gribe det an? Jeg har nemlig lige købt drivhus, og skal også til at støde...eller manden skal ;D

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #35 Dato: 05 Maj , 2009, 07:56 »
Christina, vi har lige sat drivhus op. Man kan vælge at støbe en sokkel hele vejen rundt, eller som vi gjorde at støbe 4-6 rør ned.
Begge dele skal ned i 90 cm dybde, for at man er sikker på at det er frostfrit om vinteren, ellers kan man risikere at frosten skubber det op, og så knækker glassene i drivhuset, hvis fundamentet biver skævt.
Vi (altså Søren) gravede de seks dybe huller, et i hvert hjørne og et midt på hver langside. Vi smed et lille lag cement i bunden og fyldte rørene op med cement, og så jord uden om rørene; cementklodsen i bunden gør, at de står urokkeligt fast.
Det er VIGTIGT at alle rørene er er i water på kryds og tværs, vi tjekkede water både på siderne og også på diagonalerne, både de store (fra hjørne til hjørne) og også de små diagonaler (fra hjørne til midterstolper).
Jeg er fuldstændig sikker på, at hvis ikke det havde været i water, havde vi aldrig fået vores hus op, for der er ingenting at "gi' af", det skal bare passe!
Du kan også læse noget om fundament osv på www.juliana.dk
Knæk og bræk.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Christina

• Passiv bruger
« Svar #36 Dato: 05 Maj , 2009, 23:41 »
Ih, tusind tak, Marianne!!! *l