Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp, syg vagtel  (Læst 2964 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
Hjælp, syg vagtel
« Dato: 11 Juli , 2014, 17:53 »
Jeg er bange for at den vagtel vi lige har købt er syg! Hvad gør jeg? :-\
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Hjælp, syg vagtel
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2014, 18:12 »
Hvordan opfører den sig.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2014, 19:13 »
Den anden tråd, du har lavet om syg vagtel kan man ikke svare på..den er låst på én eller anden måde..

En syg vagtel sidder stille med oppustet fjerdragt, og så skutter den sig, altså sidder lidt duknakket med hovedet hængende ned og ser nedtrykt/dårlig ud..

Hvordan ser din ud??
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2014, 19:18 »
Jeg har slettet den anden tråd vedr. samme problem
Helle/admin
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
« Svar #4 Dato: 11 Juli , 2014, 20:28 »
Okay, efter lidt tid er den begyndt at opføre sig mere normalt. Jeg har stadig ikke set den spise eller drikke, men efter jeres beskrivelse, kan den ikke være syg... men da den lige var kommet i buret, opførte den sig mærkeligt... Men hun er en meget slidt dame, alle fjerene på ryggen er væk og hun sidder meget stille. Skal jeg tage chancen og beholde hende? Eller skal jeg tage tilbage til avleren og få hende skiftet ud? Hvad er det bedste synes I? Hun ser rigtig sød ud, men min han har ikke bedt om en så slidt kone... :blank:
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #5 Dato: 12 Juli , 2014, 16:55 »
Det er svært at sige. Hun kan godt sidde stille, fordi hun er kommet til et nyt sted. Det med slidte fjer betyder jo bare at der var været en eller måske flere haner der er været glade for hende?
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi