Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 36 timers madbeholdning?  (Læst 1977 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tove

• Bruger
36 timers madbeholdning?
« Dato: 08 Juli , 2014, 21:34 »
Jeg har endnu et hold, der er i gang med at klække. I morgen midt på dagen har den ældste været ude i 36 timer. Så kommer jo spørgsmålet: hvis det virker som om, der er flere æg, der vil klække på det tidspunkt.....hvad gør jeg så? Hvis jeg ikke tager de ældste/mest tørre ud, så dør de af sult/tørst. Og hvis jeg tager dem ud risikerer jeg at ødelægge resten af klækningen. De første gange i år har jeg taget de ældste ud - men er selvfølgelig i tvivl om det var rigtigt dumt! Så - hjælp!  ;)
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: 36 timers madbeholdning?
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2014, 23:20 »
Efter 1,5 døgn ville jeg helt sikkert tage kyllinger ud, men det dør klækningen ikke af, hvis du gør det hurtigt. Fugtigheden stiger lynhurtigt i maskinen igen efter du har lukket igen..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2014, 05:52 »
Har man tid og interesse så er der i denne tråd nogle meget interessante argumenter imod at holde nyklækkede kyllinger længe og fastende i rugemskinen:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=810.0
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 09 Juli , 2014, 11:10 »
Interessant tråd :) Sådan lidt derhen ad, så har jeg tit tænkt på hvad der sker, når man henter daggamle kyllinger på måske 2-3 dage og sætter dem til sin skrukhøne. Hun tror jo de lige er klækket, og kan måske komme i tanke om at ligge yderligere et par dage inden hun tager dem ud af reden. Så når de jo at bliver temmelig gamle inden de får mad.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.