Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Grønt til ænder?  (Læst 5034 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mariakiil

• Bruger
    • Opdræt og udstilling af dværgvædder i sort/blå tan :)
Grønt til ænder?
« Dato: 08 Juli , 2014, 18:01 »
Jeg plukker græs til mine ænder og de elsker det, så går ud fra de også skal ha grønt ;) Men hvad med til vinter? Til mine høns feks, opbløder jeg nogle kaninpiller, så får de grønt på den måde til vinter, kan man gøre det samme til rappere?
Mvh Maria :)
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Grønt til ænder?
« Svar #1 Dato: 08 Juli , 2014, 21:07 »
Jeg plukker græs til mine ænder og de elsker det, så går ud fra de også skal ha grønt ;) Men hvad med til vinter? Til mine høns feks, opbløder jeg nogle kaninpiller, så får de grønt på den måde til vinter, kan man gøre det samme til rappere?
Pas.. Men godt tip med opblødte kaninpiller til hønsene ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2014, 23:45 »
Bud?
Er gået drastisk ned i dyr og står tilbage som slave af 1 dobermann tæve, et utal af dværgvædder kaniner i sort/blå tan (har opdræt), 1,4 blå dværg orpington, 1.1 gråænder og 2.4 moskus ænder i sort og perlegrå ;)

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #3 Dato: 10 Juli , 2014, 21:17 »
Der hvor jeg køber foder anbefaler de ikke kaningrøntpiller da der er vitaminer mm i til kaninerne. Men jeg har nu prøvet at købe alm. græsgrøntpiller og roepiller.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #4 Dato: 10 Juli , 2014, 21:23 »
Grønkål er perfekt til fjerkræ og kan holde sig hele vinteren.

Roepiller er der ikke meget næring i.
« Senest Redigeret: 10 Juli , 2014, 21:24 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mariakiil

• Bruger
« Svar #5 Dato: 10 Juli , 2014, 23:17 »
Vil det fungere med opblødte grønpiller til ænderne (og høns) vinteren over? Jeg får ik sået noget grønkål nu ;)

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #6 Dato: 13 Juli , 2014, 21:57 »
tvivler lidt på de vil spise grøntpillerne, men det er da et forsøg værd. her fodres både ænder og høns med grøntkål. men jeg er også så heldig at jeg kan tag med hjem fra mit job.

jeg laver hønsewrap til hønsene så de har lidt andet grønt til vinteren. det spiser de fint, men må indrømme jeg ikke har prøvet at give ænderne det. ellers var det også en mulighed. (hvis da ellers græsset kunne vokse i den her tørke)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.