Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hemmelig rede  (Læst 1408 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lui

• Bruger
Hemmelig rede
« Dato: 03 Juli , 2014, 10:45 »
Det er måske et lidt fjollet spørgsmål men, har lige opdaget i dag at en af mine høns har haft en hemmelig rede udenfor i et budskabs. Hun har aldrig været skruk, og har aldrig gjort det før. Jeg så at der ligger 8æg der nu.
Men hvad gør man så? Håber at hun bliver skruk og lægger sig eller er det bare en dum ide, og skal jeg fjerne de æg?
Tænker det er fjollet , hvis de går til spilde, men samtidig kan jeg ikke lade være at håbe hun ville blive skruk....og synes det lidt sødt. :)
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Anne Grethe

• Bruger
Sv: Hemmelig rede
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2014, 11:14 »
Jeg ville give hende chancen. Hun lægger sig vel, når hun syntes at der er æg nok Nu har du vel en hane, for ellers er det jo ligemeget
"Det er da en syg høne, der har lagt det der æg..." (Blinkende Lygter)

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Hemmelig rede
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2014, 11:20 »
Her ville historien ende ulykkeligt, da en ræv ville skrive sig selv på rollelisten...

Jeg har en gang flyttet en skruk i sikkerhed. En anden gang snuppede jeg æggene og
slog hvert enkelt æg ud i en skål for sig, inden de røg i kagedejen, fine og uden fostre som de viste sig at være ; )

Offline Lui

• Bruger
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2014, 12:04 »
Ja vi har hane  :D
Og det endda hans yndlingshøne....men tror nu ikke rigtig historien kan gå som jeg håber ved nærmere eftertanke. Både pga ræv men også fordi vi snart skal på ferie hvor hønsene så kun kan gå i deres gård. Der kommer kun nogen og fodrer.... :-\
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2014, 12:07 »
Æggene kan sagtens bruges, så de ikke går til spilde, hvis du ikke vil have hende til at ruge. Når jeg finder sådan en stak, så slår jeg æggene ud i en kaffekop eller lignende et efter et, så et evt. dårligt æg ikke ødelægger hele kagedejen/omeletten eller hvad jeg nu er ved at lave.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)