Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hane hakket ihjel  (Læst 3022 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Krizzz88

• Passiv bruger
  • Nybegynder :)
Hane hakket ihjel
« Dato: 20 Juni , 2014, 23:13 »
Hej
Nu her da jeg var ude og ville lukke hønsene ind, lå den ene hane og var bliver hakket fuldstændig op i nakken og var ved at forbløde. Jeg skynde og mig hente spaden og fik gjort så den skulle lide mere.

Jeg var ude ved dem ved syv tiden med rester af mad og der var alting fredeligt. Der har ikk været noget længe imellem hanerne ud over alm hakkeri, synes det virker lidt vild li pludselig. De er 7 haner omkring 15uger.. Men nu hvor der er en hane som åbenbart er rimelig barsk, skal jeg så regne med flere tilfælde og selv gør en ende på de haner jeg ik vil have? De skal ihvertfald ikk dø sådan her, var helt forfærdentlig og stå alene med :-(
Mvh
Kristina Kristensen

6 sort kobber Maran kyllinger
3 halv Araucana og halv sort kobber Maran kyllinger
0.1 Korthåret Hønsehund, Laika
2.0 Main Coon katte, Timmy og Folmer
1.1 Børn, Anne 3 år og Emil 1år
1.0 Ægtefælle, Johnny <3

Offline Bente E.

• Bruger
Sv: Hane hakket ihjel
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2014, 23:55 »
Det er haners natur, det er bare sådan det er. Når en af dem har slået sig op som overhane, er det nok det sikreste at skille dem fra, man ikke ønsker. Det ville jeg gøre, hvis det var sket i min hønsegård.
Nogle maraner, nogle araucana.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 21 Juni , 2014, 08:38 »
Hanerne er ved at være kønsmodne, så nu starter magtkampene. Jeg ville skille dem ad nu, når de er begyndt at slås på den måde. Godt du fik hjulpet hanen der var blevet angrebet.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Anne Ranch

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 Juni , 2014, 11:27 »
Det kunne jo måske også være et par råger/krager ?
Venlige Potedask
Anne Ranch

Jo langsommere man bevæger sig, desto større bliver verden.........
1.0 Pomeranian/Chihuahua, 0.2 Ragdoll katte. Vildt mange år siden, at der har været så urimeligt få dyr hos mig - det er der nu plads og frihed til at lave om på :-)

Offline earp

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2014, 12:30 »
Tvivler på det er krager når vi snakker haner i den alder. Har før oplevet de forbandede krager tage daggamle ællinger, men de skal ikke være ret store før de ikke tager dem

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2014, 12:40 »
Mine kyllinger skiller jeg ad, så høner og haner vokser op særskilt.

Unghanerne kan for det meste godt gå sammen, hvis der ikke er hunkøn, som de skal slås om. Nogle gange kan det være en fordel at sætte en gammel hane ind til teenage hanerne, for så vil den gamle hane holde skik på dem og opdrage på dem.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub