Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Et lille mirakel  (Læst 877 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Et lille mirakel
« Dato: 20 Juni , 2014, 20:16 »
Lad ikke alt blive rutine!
Jeg lægger som regel æg i min rugemaskine om fredagen, for det er dejligt at have weekenden til at få kyllingerne indrettet, eller ud af huset.
Sidste uge havde jeg nogle Sussex æg fra Frederik i Odense sammen med nogle af mine egne La-Bresser.
Da han hentede sine Søndag lod jeg bakken med de resterende æg stå ude, og først onsdag ville jeg smide dem i en pose og i skraldespanden.
Da jeg stod med posen med de 8 æg der ikke var blevet til noget, pippede det i posen. Jeg fik det rigtig dårligt, men fandt ægget med liv. Der var et lille hul, som jeg pillede lidt i, og ud kom en kæmpe La-Bresse kylling som jeg lagde i rugemaskinen igen.
Dagen efter var der en fin kylling, som dog manglede lidt dun på ryggen, (de blev siddende på æggeskallerne)  og skrukken som havde fået de øvrige kyllinger 4 dage forinden tog fint imod efternøgleren også.
Nu kan jeg ikke engang se hvem af de 7 der er efternøgleren

Hilsen
Peter

Offline maja1981

• Bruger
Sv: Et lille mirakel
« Svar #1 Dato: 20 Juni , 2014, 20:38 »
ja det er så utroligt hvad de kan tåle og klare de små. oplever det både ved hønsene og ænderne. jeg fik også kyllinger hvor skrukken havde ruget måske 2/3 del af tiden og resten af tiden lå hun i den forkerte rede hvor jeg ca hver anden dag flyttede hende tilbage på meget kolde æg.

kun 3 dage blev klækningen forsinket  /o

og så er mange bange for kyllinger/ællinger er døde i ægene fordi der går et par timer uden varme. næ nej  :)
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
« Svar #2 Dato: 20 Juni , 2014, 21:53 »
Gad vide om det også gælder for dværgvagtler? ??? Kan deres æg også klare den slags, eller er det kun de større fugle..?
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 21 Juni , 2014, 08:40 »
Det må være verdens heldigste lille kylling, Peter /o. Tak for den fine historie, livet er forunderligt.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 21 Juni , 2014, 09:36 »
Det må være verdens heldigste lille kylling, Peter /o. Tak for den fine historie, livet er forunderligt.

/o

...sikke en fighter
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14