Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsene vil ikke i seng!  (Læst 7535 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mie

• Passiv bruger
Hønsene vil ikke i seng!
« Dato: 19 Juni , 2014, 23:11 »
Mine nye høns vil ikke gå ind i hønsehuset om aftenen.  Nu er det 3. Dag jeg skal ud og putte dem i hønsehuset. De sidder i hønsegården, på pind, gården er overdækket, så det er da godt nok, men de skal jo lære det!  :-\
Skal jeg bare blive ved med at putte dem, eller hva? Har da heldigvis ferie, så jeg ikke selv går så tidligt i seng, men fra på mandag går jeg nok i seng før hønsene, og hvad gør jeg så? :-[
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.

Offline Henrik givskud

• Bruger
Sv: Hønsene vil ikke i seng!
« Svar #1 Dato: 19 Juni , 2014, 23:23 »
Fjern pinden i hønsegården så de kun har en sidepind i huset, det skal nok få dem ind, ellers vent med at fodre dem til først på aftenen, og inde i huset og så luk dem inde når de er gået ind for at spise, så lærer de det.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Mie

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 Juni , 2014, 23:49 »
Tak, det kan være jeg skal prøve det. /o
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 20 Juni , 2014, 06:20 »
Der kommer mange spørgsmål vedr. samme problem, Mie - så mange steder har nye høns svært ved at finde ud af, hvor man skal sove ;)

Bliv ved med at bære dem i hus for natten - og vupti - pludselig en aften, så har de fattet konceptet og er selv gået ind. Hvor lang tid der går? ...tjaaaa.... ;)
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Mie

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2014, 22:37 »
Så lykkedes det!! Alle høns er idag selv gået "i seng". Fulgte jeres råd, fjernede siddepinden i hønsegården, og så startede 2 isa'er med selv at gå i seng, dagen efter gik den 3 isa også med "i seng" og idag er alle 5 høns selv gået ind i seng. Har ellers båret de høns, der ikke kunne finde ud af det, ind hver aften.
Så nu vil jeg også gå i seng. Godnat.

Kh mie
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.

Offline Mie

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 Juli , 2014, 23:03 »
Nu har jeg igen flere aftener i træk skullet fjerne siddepinden i hønsegården, for at få de 3 af hønsene til at gå ind i hønsehuset. De kan godt finde ud af det, har gjort det tidligere,men vil vist helst sidde i hønsegården på pinden. Hvad mon der sker ved det? Mon de bliver klogere når de bliver ældre? Den 4. Høne går pænt i seng hver aften i hønsehuset? Nogen der har oplevet dette? Har ikke oplevet dette med de gamle høns. De gik bare i seng.
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #6 Dato: 06 Juli , 2014, 05:53 »
Jeg kan se, at vi bor i samme landsdel, og vi har altså haft nogle ret varme nætter her i juli - jeg tror, det er varmen, som får dine unge høner til at foretrække at tilbringe nætterne i det fri.

Mine høns har heller ikke travlt med at komme i hus for natten for tiden - og når de så endelig er gået ind, står de alle med løftede vinger og åbne næb og ligner små flyvemaskiner.

Når din 'nye' lille flok har en tendens til at ville sove ude, hvis de selv har valget, så må du nok sørge for at hjælpe dem ind..igen, igen. De havde ellers så fint lært det, og det skal også nok komme igen.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #7 Dato: 06 Juli , 2014, 10:10 »
Jeg har problemer med støjfølsomme naboer og derfor også med 2 laaangsomme høner- Bianca og Kobberdamen følger ikke nødvendigvis resten af flokken. De bliver "døve" når vores lille hane kalder dem ind til natten...  ::) Nu har jeg opgivet! Naboerne hører hanegal som det mest generende, så når Bettefis er inde med de fleste høner+ kyllinger, lukker jeg af for natten  :police: De langsomme overnatter så i det lave hus under halvtaget  :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline Mie

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 06 Juli , 2014, 17:31 »
 <P <P jeg lod også mine 3 være i den overdækkede i nat. Og det kan da godt være at det lille  hønsehus er varmt om natten, selv om det står i skygge eftermiddag og aften. Jeg lukker ikke hønsene inde, de kan selv gå ind og ud. Hønsegården er overdækket og rævesikret.
Men jeg ved ikke om det er ok og om de senere, når det bliver koldere om natten, så vælger at gå ind.
0,4isa'er
0,1 brun af ukendt race
0,1 kønigsberger
For hygge og æg.