Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Er det ægte sussex??  (Læst 4532 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Er det ægte sussex??
« Dato: 10 April , 2009, 08:55 »
Jeg har ruget en flok sussex ud, de er nu omkring de 5 uger gl..der er 14 ialt, men ca. 3 af dem er endnu helt hvide, ikke tegn på sort i kraven el halen, og så var det jeg tænkte om det er almindeligt el. om de ikke var racerene..jeg synes de helt hvide ligner haner,,så hvis de sidste 11 så er høner, skal jeg ikke klage, men sådan forholder det sig jo nok ikke..er der nogle sussex-folk der ved om det er almindeligt med helt hvide imellem..?

vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Er det ægte sussex??
« Svar #1 Dato: 10 April , 2009, 12:07 »
Jeg har aldrig haft helt hvide blandt mine sussex kyllinger, men ved da ikke, om det kan ske.
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #2 Dato: 10 April , 2009, 20:24 »
Jeg har heller ikke haft helt hvide, men jeg ved ikke om kraven evt kan komme senere :-\
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 April , 2009, 22:19 »
jeg vil da håbe på kraven bare er lidt "forsinket"..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 April , 2009, 22:50 »
Jeg har ikke oplevet hvide kyllinger fra mine sussex. Alle kyllinger har sort i deres første hold fjer.

Så mon ikke der er noget andet ind over, eller en lang avl på svagt tegnede dyr!?!
Hilsen Susanne

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 11 April , 2009, 08:12 »
Billeder vil nok hjælpe lidt på vurderingerne  ;) Men 5 uger er ingen alder og en kylling skifter fjer 7 gange inden den er voksen.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 April , 2009, 17:27 »
Jeg har heller ikke oplevet helt hvide kyllinger i min flok, kun nogle med dårlige aftegninger. Så det vil jeg, som Susanne, gætte på det er. Og ellers er der nok blandet noget andet ind i. Hvordan ser løb og kam osv ud i forhold til de andres?
Venlig Hilsen
Lisbeth