De sidste 14 dage har Olivia leget påskehare med mig, jeg skrev jo om de 8 æg, jeg fandt i påsken. Det passede ikke damen, at jeg tog æggene, så hun fandt et nyt sted, som jeg heldigvis fandt i løbet at 1½ døgn, nyt sted, denne gang var det svært, 4! dage ledte jeg, og fandt endelig æggene - 4 stk - inde i vores bål, hvor der er stillet en del grene op sådan lidt i kegleform. Nyt sted, som jeg fandt i går, tre fine turkise æg. Denne gang har jeg erstattet dem med to golfbolde, så nu

Det bliver spændende at se, om hun accepterer det.
Min anden araucana, Oline, er knap så besværlig, men har dog i den seneste tid lagt sine æg i trekanten mellem to spande med foder udenfor hønsehuset; i går valgte hun så hønsehuset. Oline lægger altid sine æg i bunden af hønsehuset, når hun lægger dem indenfor, og det har Olivia også gjort tidligere.
Er det sådan at araucana foretrækker gulvet fremfor redekasser? Er der nogen, der har erfaring med det?
Det er i hvert fald ret tidskrævende at skulle lede efter sine æg, så jeg ville jo allerhelst, at hun bare kunne lægge dem i hønsehuset.