Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Redekasser til orpington  (Læst 679 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malene1983

• Passiv bruger
Redekasser til orpington
« Dato: 13 Juni , 2014, 23:39 »
Vi overvejer at udvide vores flok med nogle orpington. Men vi bliver lidt i tvivl om de kan være i de redekasser vi har. Vi har lyse sussex som passer til den redekasse størrelse vi har nu. Man kan flytte selve opdelingen mellem de tre redekasser, så den derved bliver en lang redekasse der ca måler 30x80 vil det være nok til en orpington..?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Redekasser til orpington
« Svar #1 Dato: 14 Juni , 2014, 07:27 »
Det vil jeg mene er ganske rigeligt. En af mine brahma høner bruger en lille kattetransportkasse, som jeg aldrig havde troet hun kunne klemme sig ind i.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Henrik givskud

• Bruger
« Svar #2 Dato: 14 Juni , 2014, 08:22 »
Orpington og sussex er jo begge store racer, så hvis den ene kan bruge kasserne kan den anden også. Orpington vil dog gerne have deres reder tæt ved eller på jorden. Jeg bruger en 40 l murerbalje som er vendt på hovedet og med et hul skåret i siden, den står på gulvet, er nem at holde ren og fri revner til utøj.
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Malene1983

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 14 Juni , 2014, 08:35 »
Åh hvor er jeg glad for at høre de kan være i redekasserne.. Vores redekasser sidder lavt så det bliver ikke noget problem.. Kan læse mig frem til at siddepinden helst skal side lavt, men hvor højt kan jeg egentlig sætte pindene hvor orpingtonerne stadigvæk kan komme op på dem.?

Offline Anna Christina Landmark

• Passiv bruger
  • Kan godt lide høns, men elsker vagtler!
« Svar #4 Dato: 14 Juni , 2014, 08:55 »
Måske 25-40 cm over gulvhøjde. :) Bare et gæt. ::)
En være hønemor, med 2 enorme Faverolles. De æder og skider deres egen vægt på en uge, hurra... Til gengæld har jeg de mest nuttede dværgvagtler! :D