Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Overraskelse  (Læst 673 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Thomas Eriksen

• Passiv bruger
  • Webdesigner - https://sydfynswebdesign.dk
    • Sydfyns Webdesign
Overraskelse
« Dato: 13 Juni , 2014, 13:03 »
I dag kunne jeg ikke finde min ene La Bresse-høne. Jeg har set den flyve over mit hønsehegn ofte og da jeg af og til har haft mine høns inkl. hane gående rundt i min have så har jeg ikke taget de store handlinger mht til det. På den måde får de græs jo :)

Men så i dag fredag den 13. kommer jeg ud i min have og kan ikke se hønen. Jeg har før oplevet at den er stukket af ind i naboens have og det er bare ufedt at genere hende - en sød ældre dame med en meget velholdt have og fin lille køkkenhave - med min høne der skraber og skider hvor det passer den. Jeg ledte i kvarteret og forbandede mig selv over at jeg ikke fik ordnet hegnet. Jeg havde kigget alle vegne også inde i huset hvor hønens datter fra sidste år ligger på æg på vist nok tredje uge :), men ingen steder var hun.

Frustreret fixer jeg hegnet og imens kan jeg høre noget pusle i noget højt ukrudt jeg har bag nogle stolper og et ødelagt fodbold mål og det slår mig at jeg har set den notoriske høne snuse rundt der før.

Jeg kigger.

Dér ligger hun, skruk - på 15 æg!!!!! What!!!???

Hun har i dagenes løb hovedsagligt ubemærket holdt sig, hoppet over hegnet og lagt et æg når hun kunne og nu lå hun altså på sine æg. INGEN andre høns har været ude, det er jeg 95% sikker på, da jeg kun har set hende derude og det kun er hende der har haft tiden til at danne sin rede.

Det synes jeg er utroligt smukt. Sikke en oplevelse. Desværre måtte hun ind da vi bor i Odense og har stramme hønseregler og derfor ville jeg ikke irritere mine naboer med ubudne gæster.

Jeg fandt en IKEA-kasse som rede og har stillet den ind ved siden af den rugende høne og nu håber jeg at Houdini-hønen vil acceptere sine nye rugeomgivelser.

Jeg besluttede mig også for at stække hende og det har måske fået hende slået ud af skruk-idéen.

Jeg krydser fingrer og har fået mere respekt for høns.

At holde høns i bur burde virkelig forbydes!

Haveinteresseret og webdesigner - https://sydfynswebdesign.dk

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Overraskelse
« Svar #1 Dato: 13 Juni , 2014, 13:09 »
Dygtig høne ;) Lad os vide hvordan det går. Spændende om hun vil acceptere de nye omgivelser til sine æg.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.