Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: JEG ER BLEVET BIDT!!! (Opdateret #11 med masser af billeder)  (Læst 5064 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: JEG ER BLEVET BIDT!!! (Opdateret #11 med masser af billeder)
« Svar #30 Dato: 13 April , 2009, 10:08 »
Hej Christina,
Men erfaring er, at de ret let bliver skræmte, ved pludselige bevægelser m.v. og kan da godt lette en meters penge - men de kommer hurtigt ned igen...  :D
Jeg holder dem i øjeblikket dels i hønsegård med hegn på ca. 1,80, og det kan de ikke komme over - dels går de i min frugthave bag et alm. grønt havehegn på 90 cm. Bare de har plads og mad/aktivitet nok bag sådan et, flyver de ikke ud, men de kan godt komme over, hvis de vil. Det fandt jeg ud af, da jeg forsøgte at bruge dem som 'hønsefræsere' i min køkkenhave, da var græsset åbenbart grønnere udenfor, så da hoppede/fløj de da bare ud.
Det skal lige siges, at mine blomsterhøns nok hører til i den tunge ende, da de er ret så store. Jeg er spændt på, hvor store de nye bliver. Desværre er der vist kun 2 høns imellem, og 4 kokke, men det kan jo ske, sidste gang var jeg mere heldig.
Mange hilsener
Marianne

Haha, jeg elsker bare at de har deres egen mening om tingene, og ikke gad at være i køkkenhaven, når der var mere lækkert på den anden side! ;D

Hej Christina.
Du skriver at du får et chok hver gang du åbner døren, det gør hønsene også, så de blafrer rundt skræmte. Det er en god ide at komme med en lyd inden du åbner døren. Så kan hønsene som jo er vanedyr hurtigt huske at den lyd betyder nu kommer Christina og hun er ikke farlig. Hvis du har lidt korn med eller anden godbid går indlæringen hurtigt.

Tak for det gode råd, Eva! :l "Problemet" (for det er jo egenlitg ikke et problem som sådan) er bare, at jeg allerede gør det dér med lige at rasle lidt ved døren INDEN jeg åbner ;D Men alligevel er der tit én af kyllingerne, som lige flyver op og sætter sig :D Nogen gange sker det også når, jeg bøjer mig ned efter vandtruget! :D De er bare så frække :D

I øvrigt så PILER de alle ud i gården, når de kan høre vi kommer ud i haven *h

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #31 Dato: 13 April , 2009, 20:48 »
Jeg bruger at slå op i ganen med tungen inden jeg kommer ind til dem for så ved de at så kommer Mikkel, og han er det sammen som god mad :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #32 Dato: 14 April , 2009, 01:03 »
Jeg har 3 blomsterhøns tilbage, og de 2 af dem flyver ud og ind af hønsegården, som det passer dem, og det er endda 1,8 m højt...
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #33 Dato: 14 April , 2009, 08:01 »
Jeg bruger at slå op i ganen med tungen inden jeg kommer ind til dem for så ved de at så kommer Mikkel, og han er det sammen som god mad :D

Hvor sødt! :)

Jeg har 3 blomsterhøns tilbage, og de 2 af dem flyver ud og ind af hønsegården, som det passer dem, og det er endda 1,8 m højt...

Ej, det var dog helt vildt! :o Spændende om mine også bliver så flyvske :D De er jo allerede godt på vej! :D

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #34 Dato: 14 April , 2009, 08:25 »
Ja blomsterhøns er noget flyvske, jeg måtte af med mine da de fløj ind i det vi kalder hundehaven et fristed for min hund, han kan ikke lade dem gå, så derfor valgte jeg at sælge dem.  <D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #35 Dato: 14 April , 2009, 16:18 »
Ellers må du klippe fjerene på den ene vinge, så flyver de ikke over mere før de har fået nye :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.