Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: væk fra reder  (Læst 1678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
væk fra reder
« Dato: 06 Juni , 2014, 14:53 »
jeg har fjernet mine skrukhøns til et sted uden reder for at de skal stoppe med at ligge skruk. hvor længe skal jeg have dem der og hvornår starter de med at ligge æg igen?

Offline Lone Knap

• Bruger
Sv: væk fra reder
« Svar #1 Dato: 06 Juni , 2014, 17:07 »
mine stopper på¨denne måde efter ca.2 døgn. Når de sidder på pinden eller bare går rundt, plejer jeg at flytte dem tilbage.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #2 Dato: 06 Juni , 2014, 19:41 »
vil de ikke bare finde tilbage til reden igen? de har gået væk fra alle reder i 2 dage nu men puster sig stædig op når jeg nærmer mig dem. hvornår vil de ligge æg igen?

Offline RandiL

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 Juni , 2014, 22:17 »
Altså hvis de er "rigtigt" skruk (puster sig op og er nøgne på maven) så synes jeg let der kan gå et par uger før de begynder at lægge æg igen

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #4 Dato: 07 Juni , 2014, 08:57 »
Altså hvis de er "rigtigt" skruk (puster sig op og er nøgne på maven) så synes jeg let der kan gå et par uger før de begynder at lægge æg igen
hvad så med de høns som er stoppet med at lægge æg fordi rederne var optaget af skrukhøns, hvornår ligger de æg igen?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 07 Juni , 2014, 09:56 »
Synes ikke de burde stoppe pga at rederne er optaget. Mine har i hvert fald bare fundet et andet sted at lægge deres æg.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #6 Dato: 07 Juni , 2014, 10:19 »
Synes ikke de burde stoppe pga at rederne er optaget. Mine har i hvert fald bare fundet et andet sted at lægge deres æg.
jeg har 9 høner hvor 5 lagde sig skruk. nu får jeg kun 1 æg om dagen hvor der før var 9 stk. til rugemaskinen. øv

Offline RandiL

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 07 Juni , 2014, 16:30 »
jeg har 9 høner hvor 5 lagde sig skruk. nu får jeg kun 1 æg om dagen hvor der før var 9 stk. til rugemaskinen. øv
Ja det lyder da spøjst. Går de løs (altså de går ikke i lukket gård)? For så kan de jo have lagt dem et sted i haven (det sker for mig at jeg må på æggejagt). Eller hvad med under hønsehuset?

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #8 Dato: 07 Juni , 2014, 19:56 »

Hvorfor samle æg til maskinen, når så mange professionelle melder sig til opgaven?
Med venlig hilsen
Lene

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #9 Dato: 07 Juni , 2014, 20:20 »
Hvorfor samle æg til maskinen, når så mange professionelle melder sig til opgaven?
fordi de ligger ved siden af æggene og det bliver der jo ikke noget ud af. har forsøgt

Offline fru Andersen

• Bruger
« Svar #10 Dato: 07 Juni , 2014, 20:27 »
Når jeg har en skruk, placerer jeg hende i et lille hus for sig selv med de æg jeg vil have udruget. Det plejer at virke  /o
Med venlig hilsen
Lene

Offline hundesalon

• Bruger
  • sanne
« Svar #11 Dato: 07 Juni , 2014, 20:58 »
Når jeg har en skruk, placerer jeg hende i et lille hus for sig selv med de æg jeg vil have udruget. Det plejer at virke  /o
det har jeg prøvet men hver gang de havde været ude for at spise lidt lå de igen ved siden af æggene. jeg har forsøgt at ligge dem under igen og igen men jeg tror mine høns er dumme. måske lidt for unge