Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En tragisk historie  (Læst 3732 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Sv: En tragisk historie
« Svar #15 Dato: 09 April , 2009, 21:12 »
Ja det er typisk!

Nu kommer der lige er raseri udbryd. Kommer der for mange bandeord og tilsvininger må admin gerne fjerne det.

Hvad fanden bilder de fjolser sig ind!! Magen til opførsel fra en flok spassere til drenge skal man sgu lede længe efter! Hold da helt op hvor jeg dog hader de typer ud over alle grænser!! Er helt enig med Lene i at man burde slukke for dem, verden er bedre tjent uden..

Desværre kender jeg alt for godt til den slags fjolser.. De findes over alt i nutidens skoler, også i min klasse og årgang. Kan mindst udpege 5-6 personer i vores årgang der kunne have fundet på det skidt! Alene pga at de skal være "seje" Hold kæft man det pisser mig af at læse sådan noget!! Jeg sidder her og er ved at eksplodere, ja nærmest tude af arrigskab over at nogen der kalder sig mennekser kan finde på at gøre dette?!?

Det skete også her i en kolonihave i Esbjerg for år tilbage. Kaniner, høs og katte. Stukket og banket til døde. Den ene kat var stadig i live med adskillige stiksår da den blev fundet. Kanin var vist skåret midt over og hønsene sprættet op!

ARHGGGG!!! Fjolser fjolser fjolser! Havde de bare været lidt menneskelig havde de i det mindste dræbt dem helt, og ikke ladet dem ligge med åbne sår!!  >:( >:( >:( >:(

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Brian Jensen

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 09 April , 2009, 21:22 »
De skulle efter min mening ha samme behandling. Hvad sker der lige for dem. Jeg ved ikke om der er noget der er gået galt i opdragelsen. Men sådant noget burde ALDRIG ske..
Brian S Jensen

1.10  lys sussex, 0.1 Dansk Svensk gårdhund, 0.2 huskatte, plus masser af akvariefisk, 0.1 hustru og 1.2 dejlige børn

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 09 April , 2009, 23:57 »
Tror bare at jeg undlader at kommentere den frie børneopdragelse  *e
Jeg har lært, At har man ikke noget godt at sige, kan man i det mindste holde sin kæft...

Offline Kate

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 10 April , 2009, 08:19 »
Grimt er det  ??? hvorfor er der nogen der er sådan  <W Hvad er det for en verden vi lever i ?
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 10 April , 2009, 15:54 »
Desværre en hvor flere og flere på min alder mister hjernen...!
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Eva

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 10 April , 2009, 18:54 »
Hvor lidt kærlighed, omsorg, forståelse, og nærvær har de drenge fået ???? stakkels drenge.
Hellere dårlig opmærksomhed end ingen opmærksomhed.
Forskrækkeligt for de dyr der måtte lide og dø, pga svigtede drenge.
Fri opdrágelse er ikke det samme som ingen opdragelse.
Stakkels gamle mand der kom og så det syn.
Det er så trist en historie, -for alle.
Venlig hilsen
Eva

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #21 Dato: 10 April , 2009, 20:10 »
Drengene har uden tvivl manglet noget i deres opdragelse, gode sunde værdier f.eks. Men det er alligevel deres valg, når de laver den slags stupide ting.
Jeg kan godt være lidt træt af "at det er samfundet/forældrenes/........../ skyld.
Jeg synes, det er så godt i "Mænd, der hader kvinder" hvor LS forlader advokaten efter overgrebet, tydeligt et offer men ikke villig til at påtage sig offerrollen, og senere da MB udtaler at Martin også har haft en forfærdelig barndom, hvor LS svarer, at det er ligegyldigt, det er ham, der har valgt at begå de uhyrligheder, som han begår.
Uanset hvad vi har i vores bagage, har vi et frit valg til at vælge hvilken vej, vi vil gå. Dermed ikke være sagt at valget og vejen er nem. Jeg tror, vi er mange, der kunne ende i noget skidt pga. diverse tildragelser under vores opvækst.
Det er ikke min mening at støde nogen.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 10 April , 2009, 20:41 »
Marianne, jeg ved ikke, om du har læst min tidligere kommentar; men jeg er helt enig med dig om den enkeltes ansvar for egne valg.  Jeg er også træt af at skyld bliver overført, især når det er til "samfundet".

Det må være træls at føle, at man slet ikke kan bestemme selv, at man på et eller andet plan er et viljeløst offer.

Det er selvfølgelig også træls, når man selv har valgt forkert og skal leve med det.  Men hellere det.

<F

Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #23 Dato: 10 April , 2009, 20:55 »
Jo, Lise jeg havde læst dit tidligere indlæg.
Jeg bliver bare så harm ind i mellem, fordi nogen finder det så dejligt bekvemt at flytte fokus.
Havde der bare været flere ungdomsklubber eller sportsfaciliteter, eller hvad man nu kan gi' skylden.
Vi har igennem en del år haft flere plejebørn, og nogle af de børn valgte rigtigt. På trods af at det ville have været "nemt" og helt "legitimt" at fortsætte den sociale arv, har vi altså set nogle af "vores" børn, der klarer sig endda rigtig godt. Det har kostet dem hårdt arbejde, langt hårdere end de børn, som bliver født i såkaldt "gode familier".
 <M
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #24 Dato: 21 April , 2009, 10:36 »
Tja det var desværre et af vores medlemmer(Sydhavsøernes Fjerkræ Klub), som ejede hønsene, og som oven i købet også lige har mistet sin kone.

Han vil desværre ikke have høns igen  :-\ Han er blevet tilbudt det.

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #25 Dato: 15 Maj , 2009, 18:53 »
Politiet mener nu at have opklaret sagen.
http://www.folketidende.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20090515/GULDBORGSUND/955655402

Tre drenge, to på 14 og en på 15 år. Under afhøring har de to drenge erkendt, at det var dem, der slog hønsene ihjel. De to 14-årige drenge er nu blevet overgivet til de sociale myndigheder i Guldborgsund Kommune. Den 15-årige dreng har nægtet sig skyldig.

En helt igennem sørgelig historie, også for ejeren som Lestat beretter om der nu er helt holdt op med at holde høns.

Samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke på Rixens historie om kalkunerne, hvor det var en dreng der overværede voksnes mishandling af dyr...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

miridanias

• Gæst
« Svar #26 Dato: 15 Maj , 2009, 19:02 »
Hej

Hmmm ja man må undre sig sig og det gør jeg så også. Tænker at forældre må frem i skoene og blive mere tydelige under børnenes opvækst og gøre børnene opmærksomme på, hvad der er tilladt og hvad der ikke er det.

Læste lige her i disse dage at nu havde man også "fornøjet" sig med at skære hovedet af et ca 3 uger gammelt lam.

Mvh Karina

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #27 Dato: 15 Maj , 2009, 19:29 »
jeg græmmes  :'( :'(
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 15 Maj , 2009, 19:34 »
Jeg synes der kommer flere og flere historier af den slags frem i medierne i dag. Det er helt vildt som de unge (og hvem det ellers er) er kokset ud på dyrene. Man kan jo tænke at det skyldes deres opdragelse, omsorgssvigt, eller hvad ved jeg. Men hvad med da jeg var barn (det er ikke så længe siden endda ;)) da var der da ikke så mange historier om dyremishandling som der er i dag. Det er jo næsten hver dag vi hører noget nu..hunde der er fundet i skoven, bundet sammen med strips, katte der er spiddet af pinde, eller katte der er mishandlet til døde og efterladt på kirkegård(horsens). Det er jo ganske uhyrligt. Men hvad er forskellen på dengang og nu, børn blev da også svigtet den gang som de gør i dag. Er der bare gået sport i at mishandle og myrde dyr?? Hvad tænker sådanne mennesker, har de ingen begreber om hvad kærlighed og omsorg er?? Min hjerne kan virkelig ikke fate det!!!
Jeg hader hader hader mennesker der gør sådan noget. Vi mangler virkelig et dyrepoliti i Danmark, og det burde afstraffes med fængsel!!
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
« Svar #29 Dato: 15 Maj , 2009, 19:40 »
Men hvad er forskellen på dengang og nu, børn blev da også svigtet den gang som de gør i dag.

Efter min mening, er der gået for meget pædagogik i det hele, og ikke særlig meget konsekvens! :(