Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: En tragisk historie  (Læst 3727 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
En tragisk historie
« Dato: 08 April , 2009, 18:38 »
Høns maltrakteret til døde

Hvordan i alverden kan nogen være så afstumpede og opføre sig sådan.  >:( >:(

Det er forfærdeligt, både for den gamle mand og for de mange som ikke længere kan have glæde af hønsene.
« Senest Redigeret: 08 April , 2009, 19:10 Fra Finn Jensen »
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: En tragisk historie
« Svar #1 Dato: 08 April , 2009, 18:45 »
Er der en artikel eller noget til den historie Finn?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #2 Dato: 08 April , 2009, 18:46 »
Lige mine ord Wanda, jeg vil også gerne købe en vokal!  ;)
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #3 Dato: 08 April , 2009, 19:12 »
Hmm, det var en ny funktion i vores opslagsord til leksikon..hvis man bruger dem som tekst i et link, så kommer linket ikke med... Nu skulle den være der
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Vinni Knudsen

• Passiv bruger
  • Wyandot fan
« Svar #4 Dato: 08 April , 2009, 19:33 »
Hvad er det for en verden vi lever i..... Er dybt chokeret over alt den vold og mishandling der finder sted på både dyr og menesker....håber de skyldige bliver straffet
Hilsen Vinni

Offline Ankerine

• Passiv bruger
  • Verdens smukkeste fugl
« Svar #5 Dato: 08 April , 2009, 19:54 »
Høns maltrakteret til døde

Hvordan i alverden kan nogen være så afstumpede og opføre sig sådan.  >:( >:(

Det er forfærdeligt, både for den gamle mand og for de mange som ikke længere kan have glæde af hønsene.
Jeg har lige talt med den gamle mand, hvis duer vi overtog for en uge siden (så slap de da for massakren). Det viser sig at det foregik over flere dage... Han har ikke mod på at have fjerkræ mere efter at have set sine dyr spredt ud over en sportsplads. Heldigvis er der gode spor i sagen, som han har anmeldt - men det får han jo ikke sine høns tilbage af.
Ankerine
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 08 April , 2009, 19:55 »
Nogen gange undre jeg mig over om mennesket virkelig er det klogeste dyr på denne jord !!!!

Føj for pokker, sikken nogen møgknægte, næste er det måske et andet barn de gør det med, eller den gamle mand, som jo "sladrede".

Ja, hvad er det for en verden vi lever i.

Jeg har en ligeså grim historie :

Min far og papmor havde for en 6-7 år siden en lille bitte Dværg Pinscher. De tog bort nytårs eftermiddag og kom hjem igen ved ca. 19.30 tiden. De undrede sig over hvorfor der var så stille, da de låste sig ind.
Da de kom ind i stuen, så de deres lille hund ligger halvvejs inde under sofaen, de gik hen og så at den lå i en blodpøl, de trak den frem og så at dens hoved var blevet smadret.
Gernigsmanden havde stjålet en flaske pisang ambon, en flaske rød ålborg, noget sukker og flødepulver ........!!! Ikke andet.

Ja folk er sgu syge i roen.

« Senest Redigeret: 08 April , 2009, 20:57 Fra Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 08 April , 2009, 19:58 »
Jeg synes der sker rigtig mange hæslige ting, hvor dyr lider under bekendtskabet med mennesker. Fornylig var der historien om marsvinet, der blev antændt, en lille kat i Haslev, der fik ørerne skåret af osv osv.
Og så er der alle de andre ting med vanrøgt.
Jeg kan bare ikke tåle at se og høre om det, det river mig i hjertet at dyrene lider på grusom måde.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Kongstad

• Bruger
« Svar #8 Dato: 08 April , 2009, 20:32 »
Ja den slags gør ondt langt ind i sjælen. Hvorfor går det galt for nogle mennesker ? hvornår sker der sådan en kortslutning i deres hoveder ?
De må virkelig mangle noget imellem ørene.
Man sidder tilbage med stor undren og har mest lyst til slukke for sådanne nogle menneskers hovedafbrydere. De kan aldrig blive empatisk følende mennesker !
Jeg væmmes !!

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #9 Dato: 08 April , 2009, 20:39 »
Hvad f....n er det for noget svineri, de knægte skulle have sådan en endefuld, de unge nu til dags er simpelthen modbydelige, jeg bliver så sur når jeg ser eller læser om sådan noget. Det værste af det hele er at de ingen straf får og helt ærligt, som tidligere skrevet så går det måske ud over et barn næste gang, eller deres forældre når de bliver ældre, de unge er så uopdraget nu til dags.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #10 Dato: 08 April , 2009, 20:59 »
Det er slet og ret resultatet af den frie opdragelse, de har aldrig lært hvad der er rigtigt og forkert.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #11 Dato: 08 April , 2009, 22:07 »
Jeg synes du er inde på noget, Patricia. Det er jo ikke ku drengenes skyld. De har måske aldrig lært at værdsætte dyr af deres forældre. Der synes jeg tit tråden knækker. Hvor er der mange børn der er bange for en ganske almindelig familiehund. Det er helt ved siden af i min verden.

Dyr har altid betydet meget for mig og jeg gør hvad jeg kan for at mine unger lærer at værdsætte dyrs tilstedeværelse og liv.
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 08 April , 2009, 22:45 »

Jeg har ikke ord for, hvor afskyelig, den historie er, og den er jo desværre hernedefra.  Der er ingen undskyldning for dem, der valgte at gøre det.  Lige meget hvor dårligt, de er opdraget, er den slags altid et valg, som de kunne have fravalgt.

MEN lad os nu ikke sige, at de unge i dag alle sammen er afskyelige og nedrige.  Nogle er, men langt de fleste er det ikke.  Tænk bare på vores egen Mikkel!  De unge jeg kender ville aldrig gøre sådan noget, og jeg tror også det gælder de unge, I kender.  De er gode nok.
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 09 April , 2009, 08:54 »
Jeg bliver så dårlig tilpas når jeg læser om så grumsome handlinger, jeg vil sige som Patrica at det er den fri opdragelse der må værer årsagen.

MEN lad os nu ikke sige, at de unge i dag alle sammen er afskyelige og nedrige.  Nogle er, men langt de fleste er det ikke.  Tænk bare på vores egen Mikkel!  De unge jeg kender ville aldrig gøre sådan noget, og jeg tror også det gælder de unge, I kender.  De er gode nok.
[/quote]

Ja heldigvis  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 09 April , 2009, 09:16 »
jeg tør slet ikke læser det.Jeg kan se på jeres kommentare at det ikke er god læsning for for mig.
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2