Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor er mine æg?  (Læst 2641 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

• Gæst
Hvor er mine æg?
« Dato: 08 April , 2009, 18:19 »
Jeg har ikke fået 1 eneste æg i snart 3 uger! Jeg har 3 dværgorpingtoner fra sidste år ved denne tid. Den ene fælder gevaldigt, men ikke de andre! De har ellers  næsten lagt 1 hver dag (altså ikke 1 pr. høne) hele vinteren...Skal jeg vente meget længere? Burde det ikke netop være på tide de laver 1 om dagen?

Med venligste forårshilsener Karina

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hvor er mine æg?
« Svar #1 Dato: 08 April , 2009, 19:12 »
Jeg tro dine høns er gået i fældning, ikke alle fælder lige meget nogle ser man det næsten ikke på, andre ja er næsten helt nøgen, så lidt tålmodighed så har du æg igen  ;)
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline jenslyn

• Passiv bruger
  • tullemor med silkekylling.
« Svar #2 Dato: 09 April , 2009, 09:45 »
Ja Hvor er mine ÆG ???   Jeg har den  28/3-09 købt 6 stk. 19 uge gammel isa brown og jeg tro at der er kun en høne der er kommet igang. ( 1 stk æg om dag) jeg har aldrig haft høns før så vær lidt tålmodig med mig  m.v.h. jenslyn
0,2 isa og 0,2 tværstrib skovhøns  0,2 sort skovhøns 0,1 shiba .silke 15 år og joakim 13 år

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 09 April , 2009, 15:03 »
 :D Bare rolig du har jo næsten lige fået dem, og de lægger ikke æg før de ca er 20 uger, altså når det er isa brown vi taler om, og flytningen betyder også en del, så jeg vil tro når der er gået 3-4 uger så jubler du over at kunne hente dine egne æg.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte