Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad gør jeg nu?  (Læst 1682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Hvad gør jeg nu?
« Dato: 04 Juni , 2014, 11:06 »
Agerhønen har udruget et æg for 7 dage siden- de korte, små glimt, jeg må få af den enlige kylling, viser en hurig og sund lille een, men hun nægter at lade den komme ud af rugekassen- hun ruger fortsat intenst på de resterende æg... Kan jeg stole på hendes egne instinkter mht mad og vand til kyllingen, eller skal jeg risikere at fjerne de sidste æg?? Befrugtningen er noget usikker, så jeg hælder mest til at "hjælpe" den levende.... hun er den mest aggressive af skrukkerne :o/ AV!
 Er det ikke bedre at hun får den lille kylling ud og rundt efter så mange dage? De andre 3 kyllinger løb rundt i hele haven som kun 4 dage gamle....
 Jeg har givet vand og kyllingemad i selve kassen hver dag- er DET fejlen? Høj temperatur og ingen vand kunne jeg ikke bære tanken om, men måske har det beroliget skrukken, så hun mener at forsyningen er ok?
 Værste scenarie er, hvis hun efter anstrengelserne står uden en eneste kylling.......
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk

Offline mgs

• Passiv bruger
Sv: Hvad gør jeg nu?
« Svar #1 Dato: 04 Juni , 2014, 11:18 »
Har du prøvet at lyse æggene for at se om der er liv i dem? Hvis du gav hende alle æggene samtidig, så er de nok gået til og jeg ville fjerne dem så hun kunne koncentrere sig om sin kylling.

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
Sv: Hvad gør jeg nu?
« Svar #2 Dato: 04 Juni , 2014, 11:38 »
Jeg har ikke blandet mig, og de fleste æg er kommet til i løbet af en uge fra de andre høner.... Men hun har ligget i over 3 uger nu= 27 dage, er bleg i kammen og EKSTREMT aggressiv. Jeg håber på at være hjemme i dag, når hun tager en haverunde- den lille kylling kalder helt vildt, og det kan jeg nemt høre. Både krager og skovskadeparret hører det desværre også.... Jeg hælder mest til at fjerne de resterende æg trods muligt fosterdrab :-\ Der går 2 mødre med 3 kyllinger rundt overalt nu, makkerparret angriber direkte de vilde fugle :) Hvis nu Agerhønen kom ud med sit enlige afkom, tror jeg måske at de slår sig sammen som en "hønemorsbande"?/ Håber på det *k
 Jeg vil helst ikke blande mig for meget, men det er altså svært at lade være......
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk