Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvad dræbte mine høns  (Læst 2126 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Hvad dræbte mine høns
« Dato: 02 Juni , 2014, 22:00 »
I løbet af de sidste 2 dage har jeg mistet 4 høns som alle har fået flået fjerene af halsen og halskødet er ædt og noget af brystet på den ene.
2 af dem var stadig i live så der er blevet ædt af dem mens de stadig var i live.
Jeg kan se at mine 2 haner har mistet nogle fjer men er ellers ikke skadet som hvis de har været oppe og slås med en ræv.
Er der nogen der har en ide om hvad det kan være, jeg ved der er spottet Mårhund ca. 20 km væk, ikke for at de skal have skylden for alt.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Hvad dræbte mine høns
« Svar #1 Dato: 02 Juni , 2014, 22:12 »
Jeg havde en lækat boende under gulvet i stalden i et års tid. Uden problemer og uden mus.

Men lykken fik ende, på et tidspunkt tog den en lille høne. Et par timer efter gik den i en rottefælde med lidt ørred.

Den dræbte høne havde skader som dem du beskriver. Den var dog død.
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline August P.n.k

• Passiv bruger
Sv: Hvad dræbte mine høns
« Svar #2 Dato: 03 Juni , 2014, 12:54 »
Sidst i påsken kom der en mink og dræbte otte af mine høns, sådan som du beskrev det. Så vi skyndte os ud med luftgeværet og skød den i hovedet, den var komplet ligeglad, men så fik vi den til sidst trængt op i en krog hvor jeg gav den én i skallen med en kultivator, og så var den mink død...
Med venlig hilsen August Neumann

1,2 lys sussex/australorp/wyandot
0,3 grünlegere
0,1 gul sussex/new hampshire
0,1 toppet dværgblanding
27 kyllinger "in the making"

3 får
En vædder
En kanin
Og en hund :)