Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp med klækning.  (Læst 1899 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mew.

• Passiv bruger
Hjælp med klækning.
« Dato: 01 Juni , 2014, 13:14 »
Hejsa jeg håber der er en der vil give er godt råd.
Jeg har en mistanke om at hønemor afliver de nyklækkede kyllinger. Nu har jeg isoleret et enkelt æg hvor der er et lille hul og kyllingen er på vej ud.
Hvor mange grader skal den helst klække ved? Og må man hjælpe en lille smule?

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: Hjælp med klækning.
« Svar #1 Dato: 01 Juni , 2014, 13:54 »
HVIS den gør det, så dur den vidst ikke til andet end ægproduktion eller gryden..det er jo nu engang ikke deres natur at aflive kyllingerne.. Når det så er sagt, så har du nok brug for en rugemaskine til de resterende æg, her skal de have en temperatur på 37,5 ca og en fugtighedsprocent på 75 ca.. Håber det lykkes dig :)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 01 Juni , 2014, 16:26 »
Tak. Når nu man kan se næbet på kyllingen må man så hjælpe den ud?

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 01 Juni , 2014, 21:36 »
Tak. Når nu man kan se næbet på kyllingen må man så hjælpe den ud?
Det er bare rigtig rigtig dumt at hjælpe dem ud af ægget..de SKAL selv kunnekomme ud.. Det er kun i absolutte nødstilfælde, at de skal hjælpes lidt på vej.. Idet de selv kommer ud får de strukket og brugt meget vigtige muskler og led i deres kroppe, som gør at de kan fungere bagefter. Hvis du hjælper en ud, kan du risikere, at den måske slet ikke kan gå eller strække nakken, dvs holde sit eget hoved, og så må de aflives :(
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline mew.

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 03 Juni , 2014, 17:59 »
Tak og godt jeg holdt nallerne væk. Den kom fint ud og hun gør den ikke noget. Der må have været noget andet galt.