jeg ville også klart sætte dem ud om dagen og ind om natten. jeg har 7 delvis fjersatte kyllinger fra 1 maj gående og passer sig selv i haven. for mor mente at nu var de altså klar til at passe sig selv her for 4-5 dage siden

hun er også begyndt at ligge æg igen.
de går ind i huset om natten og går ellers om dagen delvis hos den anden stamme voksne (mor hakker efter dem, så der gider de ikke at være for længe) eller ude i haven.
jeg har kyllinger på samme alder i stalden med varmelampen tændt om natten. de har så aldrig haft en mor. jeg nænner ikke at sætte de andre ind til dem når de er vant til det frie liv. og de ser nu ikke ud til at hverken fryse eller savne deres mor.
jeg ser at hos både ænderne og hønsene er det ikke ret ofte moderen varmer de små. er de først et par uger er det faktisk ret sjældent. ofte ligger de bare sammen i en klump. og jeg kan se på de jævnaldrene kyllinger der er under lampe og ude at dem der går ude sætter fjer lidt før de andre. dem under lampen er så en smule større. det er nok fordi de udegående render ret langt fra deres foder og måske ikke spiser af det så ofte som dem under lampen gør. lidt sjovt at kunne se den forskel der er