Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skrukker drikker ikke  (Læst 1931 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
Skrukker drikker ikke
« Dato: 28 Maj , 2014, 21:52 »
Hej igen som sagt tidligere er jeg ret ny i det med at have høns jeg har nu en høne der er blevet skruk og det er sådan set ikke et problem den har fået 10 æg som den passer og plejer og meget nødig forlader sine æg faktisk så meget at jeg er ved at være lidt nervøs for den da den nu i over 3 dage ikke har forladt reden undtagen en gang hvor det lykkedes mig at løfte den til vandet hvor den så drak lidt og skyndte sig på reden igen jeg er bekymret fordi når jeg kikket på hendes kam som tidligere var fin rød en den nu helt bleg og helt indtørret kan en høne virkelig finde på bare at blive liggende selvom den mangler væske det skal lige siges at den kun har lagt i 7 dage nu

På forhånd tak Jesper
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Skrukker drikker ikke
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2014, 22:02 »
Vær obs på at den ikke skider i reden, så æggene ikke kan ånde. Og tjek om den blege kam skyldes utøj.
Jeg ved ikke om en skruk helt kan glemme at drikke og æde? I givet fald kan jeg ikke forestille mig at den slipper godt fra det : ( 

Offline Tove

• Bruger
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2014, 22:10 »
Skrukker kan ofte blive blege i kammen. Og med mindre, du sidder og kigger på hende i alle døgnets lyse timer, så tror jeg ikke, du behøver være nervøs. Hun går bare ikke af reden, mens du er der - du ku jo hugge æggene  ;).
Skrukning er en naturlig ting - og de fleste høns finder altså selv ud af det hele. Uden vores hjælp.
Brahma i stor, tværstribede plymouth rock, silker, maran, hollandske dværge, 1 hitte-dværg-høne, faverolles i stor,
2 maine coon, 2 siamesere, 1 tervueren/border collie bl., 1 mand, 2 voksne sønner, 2 svigerdøtre, 2 børnebørn (0,2)

Offline Jesper Janken

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Maj , 2014, 22:27 »
Tak for svarene hun har skidt i reden en enkelt gang dog ikke på æggene men det fjernede jeg med det samme jeg opdagede det ved godt jeg ikke kan holde øje med hende hele tiden men det er også mere fordi jeg ikke har kunne se at hun har skidt andet end en enkelt gang dengang jeg satte hende ud til vandet men må nok bare have tålmodighed og stole på hende instinkt har dog her til aften sat en skål vand ind til hende som hun næsten kan nå fra reden bare for en sikkerheds skyld
Lys Sussex 1.5.13
Grünlægger 0.2
Maran 0.0.10