Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Trefarvede sussex - farven  (Læst 4863 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Trefarvede sussex - farven
« Dato: 28 Maj , 2014, 17:23 »
Såvidt jeg lige husker, så er den trefarvede sussex svær at få god i farven. Men hvor meget kan de variere? Jeg har 5 ca 5 uger gamle kyllinger, og de varierer rigtig meget, fra en der er overvejende hvid og til en der næsten kun er brun.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Bettina

• Bruger
Sv: Trefarvede sussex - farven
« Svar #1 Dato: 28 Maj , 2014, 19:20 »
De trefarvet sussex kan du ikke regne med før de er er ældre da de bliver meget pænere hen af vejen og skifter til pænere fjer ved fjerskifte.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 28 Maj , 2014, 20:41 »
Ok. Bare sjovt så forskellige de er lige nu. Men det gør det jo bare nemt at kende forskel på dem :) Hele familien er helt skudt i dem. De er de mest selskabelige af alle vore kyllinger af 5 forskellige racer :)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #3 Dato: 29 Maj , 2014, 08:59 »
Det var også det der fik mig til at falde for dem, de er så tamme og mine høner vil gerne snakkes med. :) Og så er de jo så nuttet som små med deres specielle farve :)
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 29 Maj , 2014, 11:06 »
Helt enig, de tre-farvede sussex har også vundet mit hjerte. Det var helt tilfældigt at de havnede i min hønsegård, de har været her i 3 år nu og de er kommet for at blive. De er så nysgerrige, rolige og flotte, en perfekt familie og have høne.

Et andet plus er at de skrukker i fornuftige mængder, de er ikke som dværg sussex som skrukker konstant, jeg synes det er perfekt at de kun ca. skrukker 1 gang pr. år pr. høne. Plus deres æg produktivitet er super, 1 æg dagligt stort ste hele året, hvis bare de får lys i de mørkeste vintermåneder.

Jeg skal hente små daggamle 3 farvede kyller hos Lone her i weekenden, så jeg kan få frisk blod ind i min stamme... jeg glæder mig til igen at have disse små kyller i gården /o

Det blev vist nærmest en hyldest til de tre-farvede :P ::) :P ::)
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #5 Dato: 29 Maj , 2014, 15:20 »
Lige et enkelt billede af en af mine :) Det er taget for ca en uge siden. Har taget nye i dag, som kommer på min dyreblog senere :)

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #6 Dato: 30 Maj , 2014, 07:45 »
Ja det var også kun for at fylde maskinen op sidste år at de kom ind her men faldte godt nok for de små skønheder :)
Jeg har så efterfølgene fået nye kokke fra en udstiller og håber der kommer nogen gode udstillingsdyr fra dem :) Men det tyder godt. (tror jeg)
Mvh Bettina.