Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Fjer spisning  (Læst 2952 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Allan Jørgensen

• Bruger
Fjer spisning
« Dato: 07 April , 2009, 08:44 »
Hej Igen til alle
Jeg har godt set flere gange at i skriver at de kan plukke sig selv eller de kan plukke en af hønsene. men igår så jeg den ene af mine Danske Landracer plukke en fjer af hanen og så æde den altså fjeren ikke hanen er det normalt og hvad kan de evt. mangle når de spiser fjer.
Det er ihvert fald ikke fordi de sulter.
Mvh Allan
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Eva

• Passiv bruger
Sv: Fjer spisning
« Svar #1 Dato: 07 April , 2009, 09:11 »
Hej
 Jeg ved ikke hvorfor de gør det, men det er ikke godt. Danske landhøns skal have meget plads, rigtig meget plads i hønsegården, fik jeg at vide da mine begyndte på det. Det skulle afhjælpe problemet, måske.
Det sluttede med øksen for en af dem. Mens de andre støvbadede stod den og åd nakkefjer af dem indtil det begyndte at bløde. Så blev hun helt vild og hakkede løs. Desværre accepteres den opførsel ikke hos mig, så frem med øksen.
At de gør det med en enkelt fjer  :-\ det bliver jo ikke til fem høns. Men jeg ville holde meget øje med dem.

God påske.
Venlig hilsen
Eva

Offline Lene Kongstad

• Bruger
Sv: Fjer spisning
« Svar #2 Dato: 07 April , 2009, 09:23 »
Mine gør det også, men det er de fjer de finder på jorden heldigvis ikke nogen af dem der sidder på kammeraterne.
Jeg har tænkt på om fjeren ikke kan stikke hul på noget i halsen eller på vej til kroen.
Synet af en bloddråbe gør dem ofte helt maniske.
MVH Lene