Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilken race/blanding kunne denne hane være?  (Læst 1511 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lars1980

• Passiv bruger
Hvilken race/blanding kunne denne hane være?
« Dato: 25 Maj , 2014, 21:29 »
Har udskiftet vores tidligere hane (australorps), da damerne hakkede ham til blods og det bare ikke fungerede. Vi har så fået fat i den hane på billedet. Og det går rigtigt godt, han kan styre damerne! Men derfra hvor vi fik ham, vidste de ikke hvilken blanding/race han var. Han er lidt mindre end en australorps. Måske nogen der har en ide???

Offline Jaue

• Passiv bruger
Sv: Hvilken race/blanding kunne denne hane være?
« Svar #1 Dato: 25 Maj , 2014, 22:51 »
Han kunne godt ligne en krydsning mellem lys sussex og bielefelder :)
1.5 New Hampshire

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hvilken race/blanding kunne denne hane være?
« Svar #2 Dato: 26 Maj , 2014, 07:45 »
Umeldbart var mit første gæt Sussex i Hvid sort-columbia og Plymouth Rock i Tværstribet, men han virker for let i kropsbygningen til at kunne stamme fra de to racer samt halevinklen er for stejl og tilligemed meget rund form af halen.

Hans kropsholdning, højt båret bryst og stejle halevinkel vidner om en let race, som Landhøns, Jærhøns og andre lette racer.
Hans runde hale minder mere og visse Wyandotter, Orpington, Cochin samt dværghønsene hvor halen er endnu mere udpræget rund i det. Kunne det måske være Dværg blandet med stor?
En typisk Orpingtonkrydsning er det dog ikke da det ville kunne ses på resten af fjerdragten samt de sjældent bliver så langbenet i det.

Dog er farverne Hvid sort-columbia(Lys) og Tværstribet eller Legbar til dels ikke så svære at regne ud.

Det kan også være han er et kryds mellem tre racer og derfor lige det svære at regne ud hvad han er :-\

Du har i hvert fald sat mine tanker i gang.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen