Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: sur skruk med kylling  (Læst 3741 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette.V

• Passiv bruger
sur skruk med kylling
« Dato: 24 Maj , 2014, 16:29 »
Jeg har en skrukhøne med en kylling på 1 uge gående i et kaninbur lige ved siden af resten af flokken. Hun mistede en kylling, da den var to dage gammel og siden har hun pustet sig op, hakket og sprunget på mig, hver gang jeg kommer med mad og vand. Jeg er derfor træt af anordningen og vil gerne have hende flyttet så mine tre maskinudrugede kyllinger på 4 uger kunne flytte ind i stedet. Men hvordan flytter jeg sådan en hidsighed og hendes kylling? Og hvornår kan kyllinger klare trapper op og ned fra hønsehus uden at falde ned? Håber nogle her har gode erfaringer de vil dele :-) venlig hilsen mette

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
Sv: sur skruk med kylling
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2014, 16:39 »
Altså mener du hvordan du rent faktisk tager ved madammen og flytter hende? Du tager ved hende med begge hænder, så hun ikke kan slå dig med vingerne, og så under armen. Helt perfekt er det, hvis du har et transportbur at bære hende i, men du flytter hende. Det gør det hele lidt nemmere ;)
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Mette.V

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2014, 16:45 »
Tak for svar :-) Ja, helt praktisk, fordi hun tramper sådan rundt og angriber og ænser heller ikke rigtigt sin kylling... Hvordan får jeg så kyllingen med? Bagefter?

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2014, 17:19 »
Har du et net du kan fange den med? Evt hvis du har børn, som har et fiskenet.  Ellers må du prøve stille og roligt at få den trængt op i et hjørne, så du kan få fat på den.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline P. Jakobsen

• Bruger
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2014, 17:21 »
Ville flytte hende når det er mørkt. Du har lavet en fin puttekasse/redekassen klar i hønsehuset. Tager evt kylle først, der vil kalde på sin mor, og sætter den i puttekassen. Så henter jeg skrukken og de vil pr. automatik finde hinanden ret hurtigt. :) Og så vil man høre nogle beroligende brummelyde eller hvad man kalder det. Så er alt helt som det skal være.

Som regel hvis hun er en god skruk.
0,1 puttemor i minderne.
0,1 dværgorpington (gul/sort columbia)
2,5 dværgwyandotter (0,1 guld/sortbåndede 0,1 blandingsfarve 2,2 orange/sortbåndede)
1 (i minderne),3 skånske blomsterhøns
1,1 huskatte
1,0 dalmatiner sortplettet

Høns er bare SKØNNE!!!

Pernelle

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #5 Dato: 24 Maj , 2014, 20:48 »
Trapper kan være en udfordring for mine helt unge kyllinger. Jeg plejer at stable op med en brændeknude, jord og nogle trædesten. En næsten naturlig bakke...
En trappe kræver at kyllingen fatter, hvad den skal. Når det lykkes er det fint med trapper.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Maj , 2014, 11:55 »
Er det en almindelig hønsehustrappe?  Så klarer den sig sikkert super.. mine små kyllinger rendte op og ned af trappen sidste år, da de kun var to dage gamle..
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling