Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder til moskusællinger?  (Læst 3543 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Maiken Sørensen

• Passiv bruger
Foder til moskusællinger?
« Dato: 22 Maj , 2014, 17:38 »
Hej

Jeg håber I kan hjælpe en moskusand-novice :-)

Jeg er ret uventet kommet i besiddelse af 4 moskusællinger, som ca. er 4 uger. Jeg er meget i tvivl om, hvordan jeg fodrer dem bedst. Jeg har anskaffet Møllerens fjerkræ starter, men skal jeg blande det op med vand eller skal de bare have det tørt? Jeg har forsøgt begge dele, men jeg synes ikke at de æder nogen af delene.
De første dage fodrede jeg dem med brød rørt op med vand og rå æg, dette åd de til gengæld godt af.

Må de blive lukket sammen med vores høns? Vi har 5 røde amerikanere.

På forhånd tak

Hilsen Maiken Sørensen

Offline maja1981

• Bruger
Sv: Foder til moskusællinger?
« Svar #1 Dato: 22 Maj , 2014, 19:05 »
de skal have startfoder i den alder. og jeg fodrer det tørt. dog skal vandet stå tæt på da de skyller ned med vand.

jeg begynder så når de er omkring de 4 uger at blande lidt kværnet korn i. og det fortsætter jeg med indtil det er halvt af hvert og det får de i mange måneder.

du kan også give rent start de første 3-4 uger og gå over til voksefoder.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Metmus

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 22 Maj , 2014, 20:45 »
Jeg fodrer også mine med startfoder, men de har også adgang til foderet til de voksne og her er både hvede, sort havre, valset byg og æglægningspiller, og det nipper de lidt til allerede nu.. De er ca 2 uger gamle nu.

Man må ikke have høns og ænder gående sammen (altså blandet fjerkræ), men hvis du spørger om der som sådan sker noget ved det, så er svaret nej. Dine høns kan måske være lidt efter dem, men de kan lære at gå 'i seng' i huset nøjagtig ligesom høns ;)
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Maiken Sørensen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Maj , 2014, 20:49 »
Jeg takker for jeres svar :-)