Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: HJÆLP. Måske skadet Ælling!  (Læst 2368 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline TroubleTheDuck

• Passiv bruger
HJÆLP. Måske skadet Ælling!
« Dato: 21 Maj , 2014, 18:55 »
Hej alle! Jeg har lige fået min dejlige and her igår, og den er kun 3 dage gammel. Men der er desværre sket noget uheldigt )-:
Jeg var igang med at sætte varmelampe op. Og da min dejlige lille and er meget nysgerrig, gik den om bag ved mig og jeg var ved at vælte. Det trælse er at jeg kom til at ramme den med min fod da jeg bakkede, og derfor var jeg ved at vælte. Anden spiser og drikker som den skal. Men på dens "knæskal" lige hvor dun'ene slutter, er den helt hævet og rød, og det er den anden fod ikke! Hjælp hvad kan der være sket?! Skal jeg være bange??!

Og en anden ting, hvordan kan man se om anden er en pige eller en dreng?

Håber i kan svare!!

Mvh Maja :-)

Offline maja1981

• Bruger
Sv: HJÆLP. Måske skadet Ælling!
« Svar #1 Dato: 21 Maj , 2014, 19:14 »
det sker også her at en ælling kommer til skade med ben. senest fik jeg ramt en ælling over foden med en rammeside jeg bruger til indhegning. den rev sig væk, mens foden stadig sad under hegnet. den haltede og lå meget ned i et døgn. gik mere og mere normalt og efter få dage rendte den som de andre igen.

de er utrolig gode til at komme sig over div. skader. så støtter den lidt på foden og du kan mærke den selvfølgelig ikke er brækket så vil jeg mene den bare skal have tid at komme sig.

har du den helt alene vil jeg så anbefale min. 1 kammerat. de er MEGET selvskabelige og ligger altid sammen med søskende og holder meget sammen som voksne. så det vil være synd med kun 1 and efter min mening.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Metmus

• Passiv bruger
Sv: HJÆLP. Måske skadet Ælling!
« Svar #2 Dato: 21 Maj , 2014, 19:29 »
Du skal simpelthen have minimum to, så den ikke er alene.. De kan ikke tåle at Være alene, de blot simpelthen skære i bolden. Den eneste grund til at jeg havde en ælling boende på badeværelsesgulvet i 14 dage var fordi den var den eneste af 9 æg, der blev til noget i ruge maskinen.  14 dage senere fik dens oprindelige mor 16 ællinger, og den kom straks ud i andegård til dem, og jeg er slet ikke i tvivl, de SKAL have selskab ☺☺
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling