Nu er alt det med om der er noget i æggene og om skrukken bliver på reden og alle de andre spørgsmål, der har svirret i mit hoved i de sidste uger, jo ved at være besvaret. Men så melder en masse nye sig jo bare.

Hvad gør jeg så nu så verden bliver et rart sted for de små dunlinger og deres dygtige mor?

De er jo stadig i skrukkehuset hvor reden består af en opvaskebalje med spåer og halm i. Men den har jo ret høje kanter som jeg ikke forventer at kyllingerne kan springe over i starten. Hvad bruger I? Sørger hønen selv for at tage ungerne med på tur, når de er klar? Kommer hun selv ud for at æde osv.? Hun har ligget derinde hele tiden de sidste par dage. Skal jeg hegne mor og børn inde i en lille indhegning for sig selv eller passer mor på børnene over for de andre høns uden sådan en?
Jeg har fanget at kylligerne skal have noget startfoder og også gerne havregryn efter det 1. levedøgn. Men de skal jo kunne komme ud af reden for at få mad og vand. Sørger de selv for at kravle ud under hønen og få noget at spise mv.?
Det er jo helt overdrevet så pylret man bliver om de små pus. Tænk at naturen helt selv finder ud af alle de ting.

Nå, hit me.

Det er ikke sådan at blive kyllinge-mormor.