Hej,
Håber nogen kan hjælpe

Min hane + en høne har problemer med deres mave - det har stået på siden fredag morgen. Har grundet bededag ikke mulighed for at tage dem til dyrlægen før mandag, så håber der måske er nogen her der har nogle gode bud på hvad der kan være med dem. Jeg er meget bekymret for dem, da de er meget påvirket af det, dog på hver deres måde.
Hanen er lidt mere stille end normalt, og har blod i afføringen

Og virker som han føler ubehag når han skal af med noget + gør det i små (blodige) klatter. Han havde lignende symptomer for ca. 2-3 måneder siden, hvor dyrlægen ikke kunne finde noget i hans afføring, men han fik behandling for Coccidiose + ormekur og var hurtigt på højkant igen - men kan du blive så syge af det igen så hurtigt?
Hønen har aldrig fejlet noget før, men er søster til hanen, så de har altid hængt meget ud sammen - de er forøvrigt begge knapt et år. Hun har stoppet sin ægge produktion, blevet sløv og har lidt tynd/vandig afføring med klumper (dog ingen blod).
Flokken består udover dem af 10 meget livlige høns + 4 kyllinger, hvor alle er helt rene bag i og laver fine faste klatter.
Nogen der har et bud på hvad der evt. kan være galt med dem udfra disse symptomer?
De har i dag været i stuen hvor de har fået A38 og havregryn - de er begge stadig interesseret i mad.
Og så vil jeg gerne høre om der er nogen der har et bud på en dyrlæge her i Hvalsø området der ved lidt om høns?
På forhånd tak

Hilsen
Julie