Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: åååå nej hvad skal jeg gøre?  (Læst 2681 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline brexen

• Passiv bruger
åååå nej hvad skal jeg gøre?
« Dato: 16 Maj , 2014, 09:20 »
Jeg har en lille skruk dame som jeg i går valgte at flytte i skruk huset det resulterede i at hun valgte at gå på pind i stedet for at ligge sig på æggene  :'( Her til morgen er hun igen gået af æggene.......
Der skal lige siges at hun først har fået rigtige æg i går så det er ikke sådan at hun har ruget lidt og der nu er døde kyllinger...heldigvis....
Nu til mit spørgsmål  :)

Skal jeg lade hende komme tilbage til de andre og hvis hun så går på reden igen, så bare lade hende blive i huset sammen med de andre og ruge eller skal jeg lade hende være i det lille hus og håbe hun går på reden der?

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: åååå nej hvad skal jeg gøre?
« Svar #1 Dato: 16 Maj , 2014, 09:47 »
jah... Enten det ene eller det andet. Du kan risikere at hun ikke vil flyttes og går fra reden hvis du prøver. Du kan også risikere at hun lægger sig det nye sted (og så kan du jo give hende nye æg der). Men ikke meget andet at gøre end at prøve hvad du synes er mest praktisk.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline hrhanegal

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Maj , 2014, 10:08 »
Hej,

Jeg har også lige oplevet det samme her ...
Jeg fik også lavet et "skruk bur" til min høne, men her havde hun absolut IKKE lyst til at være, og da slet ikke på æggene, den var nærmest ved at tage livet af sig selv ved at flyve ind i hegnet konstant, så jeg valgte at sætte hende tilbage til de andre, hvorefter den straks gik tilbage til sin gamle rede, som tilfældigvis/uheldigvis er alle hønsenes ynglings redekasse... Nu ligger hun igen helt fast, men bliver desværre en gang imellem jaget af reden når en anden høne skal til for at lægge æg :( men så sidder hun lige udenfor reden og venter til hun kan komme på plads igen.. jeg har læst her inde at nogen før har sat et net op foran reden så de andre ikke kan komme til, så hvis nogen har lidt erfaring med dette hører jeg meget gerne lidt nærmere:)

Men jeg synes du skal prøve og sætte hende tilbage, og så se om det ikke går :)

Offline Lui

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 Maj , 2014, 10:53 »
Jeg ville nok også lade hende komme tilbage og vælge rede selv.
Jeg troede engang også, at mine høns skulle ruge og have kyllinger et andet sted end de almindelige kasser i hønsehuset, men efter en bitter oplevelse, hvor hønen ikke trivedes det sted jeg flyttede hende hen med kyller (hun endte med at slå kyllingerne ihjel af bare stress) har jeg nu valgt ikke at blande mig mere, men lader hønsene vælge og passe sig selv.. Det går altid super fint  :)
Så er kyllerne også integreret i flokken med det samme, det synes jeg er super  8)

Held og lykke med det... :)
sølv sort båndet brahma hane og høne, samt en hvid, sort og flere grå nuancer brahma høner

Stor flok af gl. danske landhøns.

Offline brexen

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2014, 18:49 »
Fik løst mit problem.....
Jeg lod hende jo komme ud til de andre og ville så ligge plastik æggene tilbage på hendes fortrukne rede......men der lå så pludselig en anden meget skruk høne.......
Jeg blev jo så pludselig i tvivl om det var den forkerte jeg havde flyttet så jeg flyttede denne høne og den ligger fast i skruk huset.
Dagen efter havde den første høne så lagt sig igen og jeg besluttede at prøve at flytte den i skruk huset igen....og denne gang blev hun liggene :)

Så håber jeg bare ikke at de begynder at toppes eller dræbe henandens kyllinger når de kommer.