Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: En hurtig beslutning !  (Læst 6118 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
En hurtig beslutning !
« Dato: 05 April , 2009, 21:52 »
Jeg har jo som bekendt lige ruget en gang Jersey Kæmper ud, resultatet blev 7 stk ud af 30 æg, 12 æg var ubefrugtede, 3 døde hen af vejen, og 7 kyllinger kom på 21 dagen... Men 8 æg lå stadig tilbage, slukker man for herligheden eller venter man lidt ?, jeg valgte at vente lidt, men idag måtte der ske noget... ud på køkkenbordet et efter et, en stanley-kniv på og... 7 æg var døde, men en kylling kom ud, den får lige lov til at gå nogle timer i maskinen, skallen klæber lidt til den hvilket tyder på en for lille gennemsnits-temperatur, selv om denne har været 99,7-100,2 under hele rugningen, men er helt sikker på at havde jeg intet gjort var den sidste gået til... Men det er faneme ikke nemt, mig store mand med store fingre at lege kirug, men med læsebriller og tålmådighed gik det skù meget godt...  :D

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: En hurtig beslutning !
« Svar #1 Dato: 05 April , 2009, 22:10 »
Øj, hvor vildt! Godt du ikke bare kylede dem ud!!! :o

Håber den kommer sig, og bliver lige så friske som de 7 andre :)

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 05 April , 2009, 23:29 »
Hej Bjørn..jeg har været lidt spændt på hvordan din rugning gik..jeg skal nemlig sige dig, at jeg også har haft Jersey kæmper (fra ham fra Snedsted) i min rugemaskine, og det forløb meget lignende det du har fået ud af det..men det blev da til 3-4 kyllinger..men mine gik desværre hen og døde, da de var omkring 14 dage gl, af noget maveunde/diarre..jeg håber og krydser fingre, at det her går bedre for dig..jeg er egentligt lidt sur på ham sælgeren, han sælger araucana æg som ikke er racerene..det kan han ikke være bekendt..synes jeg..vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline liski

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 06 April , 2009, 00:17 »
Kan lige se dig med læsebriller og det hele.  Pas nu på, du står i fare for at ende som kylleengel  ;)

Tillykke med de små kæmper  <I <M
Venlig hilsen
Lise Kirk

0.2 Lys Sussex, 0.1 dansk svensk gårdhund, 1.1 meget livlige katte, 1 ægtemand amerikansk

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 06 April , 2009, 09:57 »
Tillykke med dem Bjørn :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisa

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 06 April , 2009, 22:03 »
Citér
jeg skal nemlig sige dig, at jeg også har haft Jersey kæmper (fra ham fra Snedsted) i min rugemaskine, og det forløb meget lignende det du har fået ud af det..men det blev da til 3-4 kyllinger..men mine gik desværre hen og døde, da de var omkring 14 dage gl, af noget maveunde/diarre..jeg håber og krydser fingre, at det her går bedre for dig..jeg er egentligt lidt sur på ham sælgeren, han sælger araucana æg som ikke er racerene
@Rixen, ved du hvad hans Araucanaer er blandet med?
Mange hilsner
Lisa
0.4 gul-sortsømmede orpingtoner og 2 Isa-Brown

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 06 April , 2009, 22:57 »
Nej..for han siger jo selv at de er ægte..et par dage havde han dog billeder af dem på annoncen..men fik hurtigt fjernet det igen..ingen god reklame åbenbart..men nogle var hvide, og med hale..lignede lidt italienertyper..vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #7 Dato: 07 April , 2009, 06:37 »
Måske kan der være tale om Ameraucana?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 18 April , 2009, 23:50 »
men mine gik desværre hen og døde, da de var omkring 14 dage gl, af noget maveunde/diarre..jeg håber og krydser fingre, at det her går bedre for dig..

Mine 8 Jersey kæmper er 14 dage gamle idag, så jeg tror de er ovre det værste  :D De har også haft noget tynd mave og klumper bag i, men det er overstået nu  ;D
Men de vokser pænt stærkt og er IKKE kost-foragtere, de æder tæt på et kilo startfoder i døgnet... ved siden af får de så fintskåret græs/mælkebøtter, et par små kogte kartofler, lidt hønseguf og ægge-opmadningsfoder til stuefugle  :D de får også vitaminer i den liter vand de bæller om dagen... så der er lidt at vokse af  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 19 April , 2009, 07:36 »
Så skal du snart til at holde konfirmation for de små....hvor er det lige du har lagt billederne  <C
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk