Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskinen var slukket og æggene kolde - Er håbet ude?  (Læst 1781 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Caja

• Passiv bruger
Jeg skulle fylde vand ved rugemaskinen i dag (maskinen står i stuen og der er meget tørt, så der skal vand til for at holde den ved de 30-40%) og jeg tror jeg ved et uheld har rørt ved sluk/tænd knappen på maskinen da jeg gjorde det, for da jeg tjekkede æggene for få minutter siden var maskinen slukket, æggene kolde og jeg var panikslagen.

Æggene har stået uden varme i 3-4 timer og har kun været i rugemaskinen siden fredag aften.

Jeg har selvfølgelig tændt maskinen igen, men er det for sent nu? Er der overhovedet en chance for at mine æg bliver til kyllinger  <W

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Rugemaskinen var slukket og æggene kolde - Er håbet ude?
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2014, 19:11 »
Rooooolig. Der er gode chancer for at der ikke er sket noget. Lys æggene når de har været i maskinen en uges tid. Så burde du kunne se om de har overlevet, og du kan sortere døde eller ubefrugtede æg fra.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2014, 19:21 »
i så kort tid sker der intet ved at maskinen har været slukket  ;) det er først når det kommer op over 1-2 døgn.

men gør som Henriette skriver, så er du sikker.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Caja

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2014, 20:01 »
Tusind tak, det er så dejligt at høre. Jeg var simpelthen knust ved tanken om at jeg ved et uheld havde dræbt alle de små kyllinger  :'(
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2014, 20:04 Fra Caja »