Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rævens frokost  (Læst 1940 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Spjaette

• Passiv bruger
Sv: Rævens frokost
« Svar #15 Dato: 12 Maj , 2014, 19:46 »
Jeg føler også med dig   :'(
Jeg mistede selv 16 store voksne høns og deres hane ved højlys dag i min have til måren i februar :(
Det var samtlige mine dyr, og jeg var tudefærdig.
Har dog fået høns igen. De var længe lukket inde, men er begyndt at komme i haven. Dog kun kortvarigt, eller under konstant opsyn.
-Mette Marie

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 12 Maj , 2014, 20:23 »
Tak igen for alle jeres tanker...

Nu har roen igen lagt sig i hønsegården, den er ret tom med kun 3 høner hvoraf den ene ligger skruk. Men begge høns har lagt æg i dag og tullet rundt og hygget sig i hønsegården og virker egentlig ikke mærket af gårsdagens masakre :( :( :(

De tre overlevende 5 ugers maran kyllinger som jeg virkelig følte for i går aftes, da de skulle til at sove for de gik rundt og kaldte og søgte efter deres mor og 5 andre manglende søskende. de 7 kyllinger puttede stadig under deres store orpingtonmor, så jeg tænkte at det måtte blive en kold 1. nat for dem, jeg havde så dårlig samvittighed da jeg krøb under min varme dyne i aftes og jeg tænkte på de tre små alene i deres kyllingehus... men positiv overrasket blev jeg da jeg her til morgen åbnede for dem for de var gået fra at have sovet på gulvet under deres mors vinger til at have fundet op i en lille sort spand skruet op på vægen ca 1 meter over gulvhøjde. Spanden passer til en lille bantamhøne og har været bantam hønernes foretrukne redeplads, men den indtog de tre kyllinger og den spand var foret med halm og kan kun lige rumme sådan tre halvstore kyllinger, så her har de ligget tæt sammen i en lille hule og har helt sikkert hold hinanden godt varme og trygge :) ;) :)

Så er der kommet liv i stuen med 5 x 1 ugers kyllinger, de kaldte også hjerteskærende efter deres mor hele aftenen i går, men her i løbet af i dag har de ligesom accepteret situationen og har holdt legeplads på køkkengulvet har til aften /o

Så en ny hverdag her i hønsegården, som vi alle er ved at affinde os med :-[ :-\ ;)
« Senest Redigeret: 12 Maj , 2014, 20:27 Fra Trines »
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 12 Maj , 2014, 21:00 »
Pokkers også.,ærgerligt man skal sikre sine dyr i dagstimerne også. Jeg har kun mine høns til at løbe frit, mens jeg har mine 2 hunde til at løbe omkring. Det er ingen garanti,,men håber hundenes lugt kan holde ræven lidt på afstand. Hvad med de rouenæg du hentede her til din andemor??
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 12 Maj , 2014, 21:12 »
Hej Rikke
Andeskrukken som ligger på halmloftet (langt udenfor mikkes rækkevidde) havde jeg helt glemt i gårsdagens tumult. Men hun ligger trygt og godt og ruger på æggene fra dig, dog bekymrer jeg mig om, hvordan det skal gå når ællingerne klækker og de kommer ned fra deres trygge rede højt hævet over mikkel. Men det har jeg jo et par uger til at finde en god løsning på /o
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Janne111

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 12 Maj , 2014, 21:24 »
Jeg føler også med dig! Jeg fik selv snuppet min meget tamme yndlingshøne sidste fredag  :'( - og jeg er derfor også ret hævntørstig efter den dumme ræv!! Jeg besluttede mig for at få fat i en rævefælde, og var faktisk også ovre for at hente en, jeg kunne låne.

MEN.. jeg gik tomhændet derfra, da jeg først lige må udtænke en plan for at komme af med ræven, hvis den går i fælden. For hvad kan man gøre?

A) Køre den meget langt væk og sætte den fri i en skov.
Det kræver, at jeg låner en bil med anhængertræk + anhænger. Men kan man overhovedet løfte trådnetfælden med en aggressiv/bange ræv i den? Vil den ikke bide?

B) Slå den ihjel. Men hvordan? Kræver en jæger, der kan skyde den. Og man må vist ikke skyde ræve på denne tid af året?

Vil meget gerne have lidt gode råd...