Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rævens frokost  (Læst 1934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Trines

• Passiv bruger
Rævens frokost
« Dato: 11 Maj , 2014, 17:31 »
Rævens frokost bestod i dag af:

6 daggamle ællinger
2 daggamle gæslinger
1 løbeand
5 varmefri maran kyllinger + deres mor
4 ugegamle araucanakyllinger + deres mor
7 blandede høns
1 hane
 <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W <W

En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline H.Jakobsen

• Passiv bruger
Sv: Rævens frokost
« Svar #1 Dato: 11 Maj , 2014, 17:57 »
Hvor er det synd. :( Ikke for at gnide salt i såret, føler med dig. Havde Mikkel nem adgang ?
Venlig hilsen Hanne J
0,1 Lys Sussex
0,1 Blomsterhøner
0,2 Isa Brown
0,1 Blomster Isaer
1,1 Maran 
1,0 Border Collie
Husstanden tæller også mand og 3 børn.

Offline Raziel

• Bruger
    • Hobbydyrenes blog
« Svar #2 Dato: 11 Maj , 2014, 18:49 »
Hold da op :( Det var godt nok ærgerligt.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 11 Maj , 2014, 18:55 »
LOAD THE GUNS /1

Sådan en fætter ville øjeblikkeligt være lidt tungere af bly når den kom tilbage, og det gør de jo når de har fundet en drive in med selvbetjening >:(
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Ege

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 11 Maj , 2014, 19:55 »
Uha.......
det var da vildt med alle de dyr på en gang
Det har ik været hunde i blodrus .?
dværg Orpington.   div farver,  Mookee duer, Hvide koikarper, 1 Dværg Scnauzher   og 1.0 ægtefælle 0.0 børn

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 11 Maj , 2014, 20:04 »
I kan sikkert finde mange af hønsene gravet ned på vej ud til rævegraven. Nu er der mad til mange dage til de sultne store unger

SÅ synd <W <W
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 11 Maj , 2014, 20:23 »
Tak for jeres medfølende tanker :'(

Vores høns og ænder er lukket inde om natten, men om dagen så går de frit rundt på vores frugtplantage. Det har fungeret fint i de 3 år vi har haft fjerkræ, dog har ræven specielt om vinteren været forbi  engang imellem og nuppet en høne (= ca en 3-4 stk pr. år). Dette har jeg accepteret som "prisen" for at have fritgående høns. Men i dag har ræven taget så meget for sig at det er helt utåleligt, og slet ikke til at holde ud.
Det kører rundt i hovedet på mig hvordan jeg på forsvarligvis kan holde fjerkræ i fremtiden... :-\ :-\ :-\

Jeg nyder virkelig at hønsene m. kyllinger og ænderne med ællinger går frit og nyder naturen, jeg har svært ved at forli' mig med tanken om store indhegninger med strøm m.m.
Men et eller andet skal ændres efter i dag...  :-[ :-[ :-[
« Senest Redigeret: 11 Maj , 2014, 20:27 Fra Trines »
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
« Svar #7 Dato: 11 Maj , 2014, 20:41 »
Åhhhhh Trines, jeg føler (også) med dig <3

Jeg havde rævevisit i fredags og er også HELT færdig over at ikke længere at kunne nyde fjerenes fulde frihed : (   

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 11 Maj , 2014, 20:44 »
Nu er de få heldige overlevende fjerkræ puttet i sikkerhed i hønse- og i andehuset + i stuen.

Det jeg har tilbage er:

5 moderløse kyllinger på ca 1 uge (de er nu under varmelampen i stuen)
2 tre-farvede sussex (hvoraf den ene overlevede ved at gemme sig i et træ (=smart høne) den anden ligger skruk i hønsehuset og den må have ligget så stille at ræven har overset den)
1 blandingshøne (som lægger turkise æg) den troede jeg var blevet spist, men her til aften er den kommet hjem.
3 moderløse maran kyllinger på ca. 5 uger (de skal nu klare den første nat alene)
1.1 bantam m. 5 små kyllinger de bor i et hønsehus for sig, så dem nåede ræven vist ikke at opdage.
1 moskusandemor (som savner sine 6 ællinger, i dag var første dag hun tog dem med ud af andehuset, de klækkede i torsdags)
1 moskus andemor m. 1 enlig gæsling som klækkede i onsdags, den mistede i dag sine 2 søskende.
1 enlig løbeand, som savner sin veninde, de to har gået her og jagtet dræbersnegle sammen i to år. De var altid sammen, selv når de skulle lægge æg, så gjorde de det samtidigt i samme rede. Nu sidder "Rap" ude på søen og kalder fortvivlet og har gået plantagen rundt flere gange i eftermiddags og kaldt på "Rip".

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 11 Maj , 2014, 20:51 »
Så er rævefælden bestilt og jeg nåede at putte 2 høns og 1 hane i fryserende med fjer og det hele, da ræven ikke havde nået at tage dem med sig. Så de ligger nu der og venter på at blive brugt som lokkemad i fælden, for denne ræv kan godt glemme alt om at min hønsegård er dens forrådskammer /1 /1 /1

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 11 Maj , 2014, 20:56 »
Nu spørger jeg nok dumt, men hvad gør du så med dyret i fælden? Det er vel noget skrammel at aflive, når det er hvalpetid?

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 11 Maj , 2014, 20:57 »
Det er vildt, så mange du har mistet.. Tror du ikke der har været mere end en til fadet?

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 11 Maj , 2014, 21:05 »
Hmmm... tja.... jeg ved ikke om ræve jager i flok, i mit hoved jager ræven alene, men jeg undrer mig også over hvordan den har nået så meget, jeg var væk i to timer og da jeg kom hjem så vi ræven løbe over gårdspladsen med en høne i gabet... men der kan godt have været flere... :o

God pointe med, hvad jeg gør hvis det er en hun/mor ræv.... så langt har jeg ikke tænkt endnu. Men hvis det er en han ræv så kommer den ikke til at overleve, det er helt sikkert.

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #13 Dato: 11 Maj , 2014, 21:29 »
øv hvor ærgeligt   /d jeg havde selv ret stort ræve angreb for et par år siden hos mine ænder. og her havde der været flere ræve. der var simpelthen så mange fodspor i sneen i flere størrelser, så helt klart en flok.

jeg har hegnet med strøm omkring mine dyr. det behøver ikke være højt eller noget, der skal bare godt knald på. har hegn der er 70-100 cm som ænderne går bag og den øverste strømtråd er ca 70-80 cm højt. vil dog lige sige jeg bor på landet. byræve vil måske hoppe over da de kan have lært det.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Lone

• Bruger
« Svar #14 Dato: 12 Maj , 2014, 07:48 »
Åh, føler med dig og alle de efterladte dyr, det er bare SÅ ØV!
Har kun eet råd, og det er altså strøm! Med sådan et stort tab kan glæden ved frie høns ikke rigtig være grund nok til at lave være.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)