Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: venter kyller jubii  (Læst 7074 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

ecco

• Gæst
venter kyller jubii
« Dato: 05 April , 2009, 09:10 »
vi glæder og helt vildt for en af mine høns har lagt sig på æg  ;D

men men vi bor ved en lille skov og der bor to falke de kommer tit i vores have men min hund passer godt på hønsene for han jager dem væk fra hønsegården men hvad nu når de små kommer  :-\

jeg tænker at jeg tager dem fra hønen når de er kommet og sætter dem ind i et udehus med vinduer så de får lys og så lader dem blive der til de har fåetlidt størelse og kan komme ud til de andre men er det en god ide

det er en meget stor hønse gård de har så det er ikke muligt at lukke den helt af

håber nogle kan hjælpe mig med en løsning for det ville være skrækeligt hvis falken eller naboens kat tar de små  :'(

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: venter kyller jubii
« Svar #1 Dato: 05 April , 2009, 09:15 »
Skrukken er det allerbedste til at forsvare kyllingerne, jeg ville bestemt ikke tage kyllingerne fra deres mor.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #2 Dato: 05 April , 2009, 09:16 »
Velkommen til hønsehyggens og -spørgsmålenes favoritsted. <L

Hvorfor tage kyllingerne fra hønen. Hun kan garanteret lære dem en masse gode tricks ;) og varme dem "gratis".
Kunne du evt indhege og overdække (med tråd) et mindre stykke til høne + kyllinger?
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 05 April , 2009, 09:18 »
 <I Først vil jeg da sige velkommen til forumet, et rigtig rart sted hvor vi alle har det til fældes at vi har fjerkræ.
Hvis jeg var dig ville jeg ikke tage hønen fra, jeg ville lade hønen gå inde med de små, så spare du jo også på ar skulle bruge en varmelampe, og derved på el regningen  ;) jeg synes det ville være synd for hønen hvis man tager hendes kyllinger fra hende og kyllingerne har bedst af at gå med skrukken.  ;)
« Senest Redigeret: 05 April , 2009, 13:45 Fra Berit »
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

hoejberg

• Gæst
« Svar #4 Dato: 05 April , 2009, 09:27 »
Hej og velkommen.
Vi har godt nok ingen kyllinger,(desværre) men har lagt net over hønsegården(og andegården), så er vi klar til engang at få små gule dunbolde :)

ecco

• Gæst
« Svar #5 Dato: 07 April , 2009, 19:34 »
1000 tak for den varme velkomst  ;D

jeg vil prøve at se på det med at hegne et lille stykke ind skal det være ude i hønsegården eller ku det være halvdelen af hønsehuset selvfølgelig kun til de er lidt større og kan komme med de andre ud ?

mvh heidi

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 07 April , 2009, 21:36 »
Heidi, skrukkerne er de allerbedste til at tage vare på kyllingernes tarv. Mine nye kyllinger tilbragte hele eftermiddagen i går og hele dagen i dag ude i haven. Den yngste af kyllingerne klækkede søndag formiddag, så den var kun et døgn gammel.
Det er så sjovt at se de små abe efter de voksne, sådan en lille dunling, der står og skraber (og sommetider mister balancen), ordner fjer osv er simpelthen et syn for guderne. De er helt uimodståelige.
Skrukkerne er gode til at holde pause, når de små trænger til et hvil eller til at blive holdt lidt varme.
Held og lykke med dine kyller, du kan roligt begynde at glæde dig. <L <L <L <L
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Frk.olsen

• Passiv bruger
  • Feberramte...
« Svar #7 Dato: 07 April , 2009, 21:45 »
Åååh, Marianne, når du fortæller sådan noget kan jeg slet ikke vente. Jeg lægger æg under min skruk imorgen... Glæder mig SÅ meget...
Mange hilsner Rikke
0.1 sort dværgsilke - Sorte Sara
0.1 grå/vildt/noget dværgsilke - Granny
0.1 hvid dværgsilke - Duske
0.1 guld sort/randet dværgwyandot - Randi
0.1 tværstribet dværgwyandot - Zebra
0.1 porcelainsfarvet dværgwyandot - Bodil

0.2 kooikerhondje (Det er en hunderace ;)) - Bellis & Easy

0.1 dværgvædder - Karla Kanin
1.0 dværgvædder - Svend Emil
1.0 dværg?vædder - Carlo

1.0 fantastisk dejlig kæreste

Offline Stinne

• Passiv bruger
  • Sidste skud på stammen
« Svar #8 Dato: 07 April , 2009, 22:53 »
Ja, nu kan jeg jo snakke en lille bitte smule af erfaring (kyllingerne klækkede i går, så jeg har 1 dags ancinnitet ;)) og en skruk er bare en perfekt kyllingemor. Hun sørger meget opmærksomt for at alle kyllingernes behov dækkes uden at være alt for pylret. Held og lykke. :D
Mange hilsner
Stinne

0.5 stor silke (sort, hvid og vildtfarvet)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 08 April , 2009, 06:11 »
Men selvom skrukken tager sig af kyllingernes behov på allerbedste måde, er de små bæster nogle forfærdelige tidsrøvere.
Kyllingeiagttager er et hverv, der tager mange timer <C
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #10 Dato: 08 April , 2009, 08:23 »
Du kan lave et skrukhus/kyllingegård til dine nye kyllinger, som  i hvert fald er rovfuglesikret.

Blandt hent-filer sektionen er der 3 forskellige vejledninger til meget enkle skrukhuse
http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=tpmod;dl

Og så kan du lave en overdækket gård som skrukken og kyllingerne kan gå ud i, uden fare, som her
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi