Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Måtte en tur til dyrlægen  (Læst 729 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lene Skelmose

• Gæst
Måtte en tur til dyrlægen
« Dato: 06 Maj , 2014, 15:25 »
Måtte i dag en tur til dyrlægen med min yndigste, kvikkeste, frækkeste, sjoveste høne -Lille Dina. Erfarede at dyrlægen i byens nye dyrlægeklinik er ORPINGTONDAME!!!!!!!!!! Hvor heldig kan man være?

Offline erica

• Bruger
Sv: Måtte en tur til dyrlægen
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2014, 21:28 »
Det var da en dejlig opdagelse

:)
Erica - Ret vild med det her hønsetosseri :-)

Offline Anja Jensen

• Passiv bruger
  • 3 høns i haven :)
« Svar #2 Dato: 07 Maj , 2014, 00:43 »
Fedt :-)
0,1 rød Italiener, 0,1 Königsberger, 0,1 Sølvhals.
Kyllinger klækker lystigt under Kønigsbergeren lige nu...
Cocker spaniel, 4 år, Goldenmix, 11 år, 2 kastrerede huskatte, 30 guldfisk i havedammen.

Offline Gåsepigen

• Bruger
« Svar #3 Dato: 07 Maj , 2014, 07:40 »
Det var da bare heldigt! Dyrlæger med viden om og forståelse for fjerkræ er som at vinde i lotto.

Jeg vil aldrig glemme den vagtdyrlæge fra Skejby Dyreklinik, som jeg ringede til en nat, hvor Keld havde blødt flere deciliter, og jeg var helt panikangst for at miste ham: "Altså, du kan da godt komme med den, hvis du absolut vil, men det koster altså 1.200 kr. bare at møde op. Er du sikker på, du vil ofre det - på en gås?" - sagt i et fuldstændig vantro tonefald. Og hun blev ved med at spørge, hvad jeg ville have, hun skulle gøre. Til sidst opgav jeg hende.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Lene Skelmose

• Gæst
« Svar #4 Dato: 07 Maj , 2014, 22:59 »
Det burde være ethvert dyrs ret at kunne blive undersøgt af en dyrlæge når det er sygt! Om det er en millionhingst på Blue Horse eller en høne i en baghave skal ikke være afgørende. Jeg har såmænd også prøvet at blive afvist med at dyrlægen udfra de symptomer ,jeg angav , ikke mente han havde noget 'at gå efter' og jeg blev så i samme ombæring belært om at  det var min pligt at aflive hønen hvis den led!!