Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælpe. Er jeg blevet snydt mht alder af mine kyllinger?  (Læst 1454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bethina

• Passiv bruger
Jeg har dværg wyandotter og dværg brahma.
De har fjer på vinger og lidt på hale, brahma har begyndende fjer på bryst.. Er i tvivl om hvor gamle de er. Er der nogle der kan ud fra min beskrivelse giv et bud  på alder.?   Sælger siger 10dage, men synes de er ret store....
Købte dem i onsdags og fik at vide de var en uge.
Er jeg blevet snydt?
Ønsker bare at de stadig kan blive tamme

Offline Frank H. Kristensen

• Bruger
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Hjælpe. Er jeg blevet snydt mht alder af mine kyllinger?
« Svar #1 Dato: 04 Maj , 2014, 23:37 »
Tror det passer meget godt med 10 dage og de kan fint nå at blive tamme endnu uden problemer. Jeg bruger melorme og hakket æg. Det er nok til at jeg bliver overfaldet når jeg nærmer mig kyllingerne fordi de håber på noget lækkert og de er villige til selv at sidde på fingeren bare de kan få noget at spise samtidig med.

Et andet trick er at få dem op i højden med en selv. Så føler de ikke en som en stor fare og derfor knap så bange når man nærmer sig.

Denne Dværg Brahmahøne var en halvstor kylling inden ejeren fik den og det gik fint med at få den tam.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Bethina

• Passiv bruger
Sv: Hjælpe. Er jeg blevet snydt mht alder af mine kyllinger?
« Svar #2 Dato: 05 Maj , 2014, 09:06 »
Tusinde tak fordi du havde tid til at svare. Kanon billede af drengen med brahmaen.  Det er jo sådan jeg ønsker at få mine, eller i det mindste som du siger at blive overfaldet....
Jeg nusser videre og giver guffer.. Hønsehuse er bygget så når jeg sidder udenforan renselågen (ikke deres indgang) så er vi i hovedhøjde ca. 
Krydser finger og tak