Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: hehe optur !!!  (Læst 1481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christian Clement

• Passiv bruger
  • bidt af en gal avler
hehe optur !!!
« Dato: 30 April , 2014, 10:29 »
Hej
I sidste uge havde jeg en lille episode med en dame der mente et det jo næsten var tyveri at sælge min æg til 2kr/stk,  og så var de ikke engang ens i størrelsen, jeg forklarede at sådan var det jo når det var en blandt hønse flok, men det imponerende hende ikke rigtigt, ikke desto mindre stod hun her igen idag, og ville gerne have 20 æg og skulle lige huske nogen af de små blå æg, for dem syntes børnebørnene var så sjove  /o

Så kan man jo ikke lade være med at tænke HA hvad sagde jeg
God dag til jer allesammen

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: hehe optur !!!
« Svar #1 Dato: 30 April , 2014, 10:33 »
Fedt ; )

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 30 April , 2014, 10:40 »
Det var da godt, hun blev klogere ::)

Man hører mange underlige og dumme udtalelser, når man sælger æg. Den mest tåbelige her kom sidste år, hvor en mand var mega sur over min æggepris (jeg havde overhovedet ikke bedt ham købe) - "De koster jo ikke dig noget de æg...højst et par ører til foder" hvortil jeg kunne svare ham, at mine æg nok ville koste 25 kr. pr. stk, hvis jeg skulle regne foder, inventar, elforbrug og timeløn ind ...mindst - og for øvrigt havde jeg en fast og glad kundekreds, så han måtte finde sig et andet sted at købe æg <B. En måneds tid senere stod han en dag med bøjet hoved ved hoveddøren og spurgte, om han kunne blive skrevet op på en venteliste - til mine æg, som kostede kr. 3 pr. stk dengang. I dag betaler han gladeligt de kr. 4 æggene koster i år.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

• Passiv bruger
  • bidt af en gal avler
« Svar #3 Dato: 30 April , 2014, 10:43 »
Jeg ved ikke om jeg bor forlangt ude på landet, men folk stod helt af da jeg solgte til 2,50kr
Sys det er lidt underligt for til 2kr kan jeg lige følge med

Offline Tantelaila

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 30 April , 2014, 11:42 »
Her på arbejdet er vi to som har høns og som ind imellem sælger til en god kollega, han til 1,5 kr stk, og jeg 2 kr stykket.. Men de vil altså helst have mine, de har sådan nogle sjove farver ;)
Folk kan jo bare købe i butikkerne, hvis de ikke kan lide lugten i bageriet :)  :)
Mvh Laila

1.0 Blå Araucana
0.1 Gul/sort columbia dværg Wyandotter
0.2 Maran/kryds?
0.2 Engelsk Araucana, lyngfarvet
0.2 Hvid Sussex
0.2 Maran/Araucana
0.2 Australorps, Sort

2.1 Maine coon
2.0 Huskat

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #5 Dato: 30 April , 2014, 11:58 »

Folk kan jo bare købe i butikkerne, hvis de ikke kan lide lugten i bageriet :)  :)

Nemlig /o Min taktik i starten at forære et par æg til eventuelle købere, så de kunne smage og se forskellen, samt et besøg i hønsehaven og et kig på, hvad mine høns får at spise. Jeg har som sagt venteliste til mine få æg. Var folk ikke villige til at betale min pris, så vil jeg hellere give æggene tilbage til mine dygtige og dejlige fjer. Folk som ikke værdsætter kvalitet, har heller ikke fortjent det.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #6 Dato: 30 April , 2014, 12:13 »
Fantastisk, sådan skal det være /o.

Jeg kan ikke sælge til 2,50 ude på landet hvor jeg bor. Jeg prøvede at komme af med lidt i påsken, og lokkede med øko-foder, firlandshøns, blå æg osv. Der kom tre og hentede æg, hvoraf kun den ene er returneret. Måske fordi, at der på Facebooksiden for byen, kort efter kom en del opslag fra andre hønseejere, der kunne sælge æg til 2 kroner pr. stk. ::).

Jeg er nu ligeglad. Jeg kan alligevel ikke følge med efterspørgslen på æg, som jeg sælger til mine kollegaer i byen. De giver gerne 2,50 for friske landæg, fra høns der har haft det godt :).

Overvejer faktisk en slags "bondens marked" på kontoret. I øjeblikket leverer jeg æg, mælk, skvalderkål, honning, brændenælder og trolhasselgrene til mine kollegaer" ;D.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

• Passiv bruger
  • bidt af en gal avler
« Svar #7 Dato: 30 April , 2014, 12:21 »
Men det med pris er noget underligt noget, jeg har en bekendt der sælger frilands æg tilet mad fællesskab i kbh, de henter 300æg hver 14 dage til 3,5 kr stykket og de er vildt begejstret,  det skal lige siges at han er dyrlæge kontrolleret og det hele
« Senest Redigeret: 30 April , 2014, 12:22 Fra Christian Clement »

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #8 Dato: 30 April , 2014, 15:09 »
Jeg synes at æggepriserne i butikkerne er dyre, for de er alle sammen nogle kedelige nogen.

Og buræg koster vel (når de ikke er på tilbud ) 1,50 kr. pr. stk.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #9 Dato: 30 April , 2014, 15:20 »
Men hvad kan jeg sige, gider de ikke give prisen, så må de købe et andet sted.

Men nu er mit hønsehold heller ikke baseret på at være en "æggefarm".
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline GokkeLotte

• Passiv bruger
  • "Pulverheks- altid i træsko"
« Svar #10 Dato: 30 April , 2014, 15:37 »
Jeg har ingen problemer med 6stk. = 20,00kr.- der er en over 85-årig, der får lidt rabat, men alle andre må jo købe et andet sted, hvis de synes, prisen er for høj........ vores hønsehold er ikke stort, og hvis det skulle knibe med afsætningen, kan vi selv bruge æggene :D Lige pt er der en uofficiel venteliste- 2xgæster til æggekage + levering af rugeæg til naboen har gjort et vist indhug...... :)
En blandet flok i haven med mange skønne racehøns imellem :-)
www.DFfR.dk