Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vi vokser  (Læst 6563 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
Sv: Vi vokser
« Svar #15 Dato: 20 Februar , 2008, 17:18 »
Dejlige billeder Kim. Der går ikke mere end et par uger, så behøver du ikke tænke på om de kan holde varmen. Så er de fuldbefjeret og klar til selv at indtage din hønsehave  <L
Hilsen Susanne

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 20 Februar , 2008, 19:31 »
Det er skønt at se de mange muligheder dine høns har for at pille skrabe og klatre, der er nok at tage sig til for en nysgerrig hønsefugl i en hvilken som helst alder. <O
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

kim nielsen

• Gæst
« Svar #17 Dato: 21 Februar , 2008, 01:56 »
Første dag er gået fint i det fri  :D bortset fra at her til aften havde de lagt sig til rette under huset, i stedet for inde i huset :( Så jeg måtte jo pænt flytte hele familien op i huset. De lære det vel nok på et tidspunkt.
Et lille klip mere fra deres nye omgivelser:
http://www.kim1010.dk/13711623

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 21 Februar , 2008, 21:12 »
Jamen de har det da rigtig godt. Det er da hyggeligt med sådan et par små filmklip.
Jeg kan selfølgelig tage fejl men jeg tror at den hvide er en hane kylling  :(

Danny
Himlen bør altid være blå!

kim nielsen

• Gæst
« Svar #19 Dato: 22 Februar , 2008, 13:30 »
Citér
Jeg kan selfølgelig tage fejl men jeg tror at den hvide er en hane kylling 
Den mistanke har jeg selv haft, næsten lige fra begyndelsen, og det huere mig overhovedet ikke. Jeg har endnu aldrig svunget en økse ( i hvert fald ikke over et levende individ  ;D ) og er ikke sikker på at jeg kan :-\ Det er jo mine små babyer  ;)

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 22 Februar , 2008, 15:58 »
Ja Kim, men glæden ved hønsehold er nu også glæden ved at sætte tænderne i et stykke saftigt smagfuldt kylling, man ved har haft det godt.

Så efter de første par gange, vil du glæde dig over dit overskud af haner  <S
Hilsen Susanne

kim nielsen

• Gæst
« Svar #21 Dato: 23 Februar , 2008, 02:23 »
Citér
Ja Kim, men glæden ved hønsehold er nu også glæden ved at sætte tænderne i et stykke saftigt smagfuldt kylling, man ved har haft det godt.
NÅ - mener du det :o
Under alle omstændighedder kan jeg ikke beholde alle haner, og det bliver jo nok svært helt at undgå at få haner i fremtiden, så jeg må vel bare bide det i mig og få det overstået :( Og så håber jeg, at alle jer der siger det bliver nemmere med tiden, har ret <A

Hanne

• Gæst
« Svar #22 Dato: 23 Februar , 2008, 09:14 »
PISSSSTT Kim!!

Jeg hvisker lige for det er lidt pinligt dette her:
Jeg kan heller ikke spise mine egne høns <G <G <G <G <G <.

Det troede jeg første gang jeg fik kyllinger hvor jeg lavede en masse ekstra, som skulle i fryseren - 10 blev det til!
Hverken mig eller min familie kan få det ned. Kødet vokser simpelthen i munden!!
Ville ønske det var muligt, for jeg elsker kylling og er meget imod den måde de behandles i industrien - men  :'( - kan bare ikke.

Pssst - sig det ikke til nogen vel?? ;)

kim nielsen

• Gæst
« Svar #23 Dato: 23 Februar , 2008, 14:21 »
Okay Hanne - så hvisker jeg videre ;)
Tak for din medfølelse. I det mindste føler jeg mig ikke helt alene i verden. Jeg kan ikke engang sige, at jeg ikke kan spise mine ejne høns, da jeg jo endnu ikke har prøvet. Det er hele denne slå ihjel ide, der er mig imod. Jeg har disse to små fiduser stående på hver sin skulder. Den lille djævel   <B der sidder på højre skulder, hvisker mig i øret : Du er sgu da ikke vegetar, og de kyllinger du køber, har også løbet rundt og sagt gog, gog. Se så at få taget dig sammen og nak den kokkemand. På venstre skulder sidder denne lille engel og hvisker: Se hvor fin han er blevet, det har du gjort godt Kim. Kan du huske hvor sød og fin han var, lige da han kom ud af ægget, og så se ham nu, hvor han stolt gå rundt og passer på sine damer.
Og så er det jeg siger til mig selv. Ja men, det går jo også meget godt, vi ser det lige an til i morgen ??? ??? ??? ???

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #24 Dato: 23 Februar , 2008, 22:40 »
Hej Hanne og Kim,
Hvis I ikke kan spise jeres egne kyllinger er der måske nogen i nærheden I kunne bytte kyllinger med. :-\
Jeg vil lige sige at det er jo ikke sådan at jeg nyder at slagte kyllinger, nærmest tværtimod.
MEN jeg synes nu mine egne smager bedst. <D
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #25 Dato: 28 Februar , 2008, 10:53 »
Jeg er gift med en meget blød mand, som jeg aldrig troede ville indtræde i "Killers club". Men da han havde gjort det et par gange, sagde han "JAmen, de er jo skabt til at blive slagtet". Og det bliver nemmere fra gang til gang.

Og vi er jo ikke vegetarer.

Og vi ved dyrene har haft det godt.

Og vi kan jo ikke ruge kyllinger ud, hvis ikke vi kan komme af med overskuddet. Ellers må du på den som mange i den blå avis (det har I vel også dernede... Le Bleu Journal..?) Haner gives væk. Men det bliver lidt dyrt i længden at forære dyr væk, man har opfostret. Jeg regner med at det koster kr. 100,- i foder at opfostre en voksen hane/høne.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

kim nielsen

• Gæst
« Svar #26 Dato: 28 Februar , 2008, 11:15 »
Sidste gang vi fik kyllinger, fik vi 5 og 4 af det var haner >:( Hvor heldig har man lov at være. 2 fik nyt hjem hos en nabo, som lige havde mistet sin 12 år gamle hane, og 2 beholdt vi selv. Men sådan kan det jo ikke fortsætte, så jeg må bare for det "lært" og kan vi ikke spise dem, finder vi nok nogen der kan ;)

Offline Dorte Jørgensen

• Passiv bruger
« Svar #27 Dato: 05 April , 2008, 22:47 »
Jeg vil gerne være med på en hvisken om spisning af egne kyller.

Jeg har fundet ud af at hvis jeg fryser kyllerne og de ligger godt gemt i fryseren ca 1 måned, er de tilstrækkeligt anonymiserede til at vi kan spise dem med velbehag. Indtil nu har jeg fået min mand til at svinge øksen, så ordner jeg til gengæld alt det andet der skal til.

Jeg har forsøgt selv at betjene øksen, men mister modet i sidste øjeblik hver gang. Nu har vi en samarbejdsaftaler som går på at jeg holder og han hugger. Det fungerer fint.
 ;D
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

kim nielsen

• Gæst
« Svar #28 Dato: 06 April , 2008, 16:53 »
Så er jeg tilbage efter en dejlig velfortjent ferie, og mine små kyllinger er ikke så små mere. Faktisk var de blevet så store, at tiden var kommet til at blive lukket ud sammen med alle de andre. Den første dage holdt jeg øje med dem, de de ældre høns havde travlt med at sætte de to små på plads i hierarkiet, hvilket med menneske øjne godt kan se lidt voldsomt ud!!! Det gik dog fint, og med næsten alle fjer i behold. Da mørket begyndte at sænke sig, ville de små dog ikke dele det store hønsehus med de andre, men valgte deres eget hus og sov alene der. Det stod på de efterfølgende 3-4 dage. Nu er de i samme båd som de øvrige, og er flytte ind sammen med de "store"

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
« Svar #29 Dato: 06 April , 2008, 18:06 »
Velkommen hjem Kim  <:
Ja i den alder går det bare stærkt  <P
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok