Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vi vokser  (Læst 6523 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

kim nielsen

• Gæst
Vi vokser
« Dato: 07 Februar , 2008, 16:21 »
Ja, det blev jo altså kun til de her to, i denne ombæring, men som i kan se trives de til gengæld.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Vi vokser
« Svar #1 Dato: 07 Februar , 2008, 16:33 »
De er godt nok søde, og nu er de ved at komme i fjer, så de kan klare lidt mere fra vejrets side.  ;D Den bedste tid er kyllingetid
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

kim nielsen

• Gæst
« Svar #2 Dato: 07 Februar , 2008, 18:06 »
Ja de er søde. Så søde at man hurtigt falder i stavere når man er der ude, og pludselig har man brugt en hel time, hvor man bare har stået og kikket på dem :o Her er et lille kik ind i mor og børne verden.
http://picasaweb.google.dk/kimkim10/Video/photo#5164271453102190162

« Senest Redigeret: 07 Februar , 2008, 18:27 Fra kim nielsen »

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #3 Dato: 07 Februar , 2008, 19:37 »
Ihh, hvor er de nuttet..

Vi vil osse ha' kyllinger...

Men det varer jo nok en rum tid, der skal først rigtig gang i æglægningen, og en skruk skal vi jo da også have..
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
« Svar #4 Dato: 07 Februar , 2008, 20:34 »
Kim, hvor bliver jeg dog i godt humør af at se den lille videosekvens, så tak for det!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Annette S.

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 07 Februar , 2008, 21:08 »
Jeg tilslutter mig "koret" - det var en rigtig sød og hyggelig lille "filmsnut"  :D Jeg længes helt efter de der små dunede størrelser.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Lars Erik Bobsin

• Passiv bruger
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
« Svar #6 Dato: 08 Februar , 2008, 07:22 »
Dejlig sekvens :), man kan tillige høre hanefar i baggrunden ;)

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #7 Dato: 08 Februar , 2008, 10:21 »
Det er så herligt med en skrukke-mor. Hun er tålmodigheden selv. Har du set, Kim, hvordan de hakker efter hendes øje og hun tålmodigt lader dem gøre det. Jeg elsker også synet når de putter sig i hendes fjer og så kigger ud, ligesom årer fra en robåd.

Engang havde jeg en af de forkætrede hybrider, der var blevet skruk. Hun fik 10 daggamle kødkyllinger at passe på. Og på under et minut havde hun fået styr på flokken. Naturen er imponerende.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

kim nielsen

• Gæst
« Svar #8 Dato: 14 Februar , 2008, 17:40 »
En update. Det er en uge siden sidste foto, og her er vi så igen. Dunene er så småt ved at blive til fjer, og der nu så meget fart på os, at Kim måtte tage 30-40 billeder, bare for et få et par enkle skarpe. Ikke nok med det. Vi har fundet ud af en måde vi kan drille ham Kim på ;) Når han bare stå og kikker på os, går vi stille og roligt rundt og nipper til vores mad, men så snart vi ser han tager sit kamera frem, så pisker vi rundt, eller gemmer os bag mor - Det er bare så sjovt ;D
« Senest Redigeret: 14 Februar , 2008, 17:49 Fra kim nielsen »

Offline Patricia

• Passiv bruger
  • Mit første Klubmesterskab
« Svar #9 Dato: 14 Februar , 2008, 21:20 »
HAHAHAHAHA, Jeg glæder mig til mine kyller kommer, om ca 14 dage <L
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Susanne Ebbe

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 15 Februar , 2008, 00:45 »
Dejligt med kyllinger. Jeg har taget fra til første hold rugeæg, så holder hønen reden varm i morgen også, så får hun en redefuld.
Hilsen Susanne

kim nielsen

• Gæst
« Svar #11 Dato: 17 Februar , 2008, 18:36 »
Jeg skal have lidt hjælp :P
Da jeg aldrig har haft kyllinger så tidligt på året er jeg lidt i tvivl, om hvornår de er klar til at komme ud <J <J
De er lige knapt 4 uger nu, og er ved at have flere fjer end dun. Hønemor lagde idag sit første æg, så hun er uden tvivl klar til at komme vidre i programmet, men da det jo stadigvæk er temmelig koldt, vil jeg ikke skille dem endnu. Jeg har dem gående i et seperat bur, inde i hønsehuset, men der er jo selvfølgelig ikke voldsomt meget plads ( 1 1/2 x 0. 75 )  Jeg har den lille lukket hønsegård i hønsegården. Træhus på stolper, isoleret med isolationsplader i bunden og væggene og selvfølgelig foret med masser af hø. Deres ejen lille overdækket løbegård (12 kvadratmeter) Hvis både mor og børn kom der ind, ville de stadigvæk være sammen, til at holde varmen, og mor ville have lidt mere plads til at slippe af med ungerne, i dag timerne.  Lige nu sidder de på ryggen af hende, eller fløjter rundt om benene på hende konstant. Hvad mener i??? Er det for tidligt endnu, eller kan de klare kulden, når bare de er sammen og har adgang til hø og tag over hovedet.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #12 Dato: 17 Februar , 2008, 21:06 »
Du kan da roligt lade hønemor gå ud med sine kyllinger, og faktisk er det min erfaring at hun hurtigere bliver træt af dem hvis hun er begrænset i sin adfærd, så ud med dem, de har jo næsten fjer og hun skal nok holde dem varme om natten  <C <S <S
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

kim nielsen

• Gæst
« Svar #13 Dato: 20 Februar , 2008, 15:06 »
Så langt-så godt. De små lømler og mor er nu lukket over i deres nye bolig, hvor de også har adgang til lidt udendørs liv. Og alt blev meget hurtigt undersøgt :o
Alloe de øvrige høns og haner fandt også de nye beboer meget, meget spændende. Det så faktisk ret skægt ud, da hele flokken stimlede sammen på modsatte side af nette, hvor de stod temmelig længe og kikkede ind til den lille ny familie.
« Senest Redigeret: 20 Februar , 2008, 15:09 Fra kim nielsen »

kim nielsen

• Gæst
« Svar #14 Dato: 20 Februar , 2008, 15:11 »
De blev vis lige lidt rigelige store de billeder ???
Her er de lidt mindre ;)