Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: sølvhalset italiener  (Læst 671 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline John Søgaard

• Passiv bruger
sølvhalset italiener
« Dato: 18 April , 2014, 20:10 »
Hejsa alle sammen har lige et spørgsmål . Er ægge størrelsen blevet mindre på den sølvhalset italiener, kan huske som ferie barn hos bedsteforældrene når der blev samlet æg var de noget større end dem som jeg har i ruge maskinen nu, blev faktisk lidt skuffet da jeg så størrelsen. Eller er det bare mig der er blevet stor  ;o)  Mvh

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: sølvhalset italiener
« Svar #1 Dato: 19 April , 2014, 09:17 »
Svært at vurdere, hvor store er dine høns æg da?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline bjarne m

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 19 April , 2014, 21:11 »
Hej JOHN
sølvhalsede italienere i ST.er lidt af en sjældenhed,der er kun en håndfuld avlere af denne skønne race,den findes "kun" i Danmark.
Derfor er de lidt mindre end brune og hvide,hvis æggene også,er fra 1 års høns,siger det sig selv at de ikke er så store, de vil blive større når hønsene bliver ældre.
Men det er rart at der er kommet 1 mere der er interesseret i denne skønne farve og race,velkommen til.
vh bjarne m

Offline John Søgaard

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 09 Maj , 2014, 14:40 »
Hej og tak for svaret. nu får vi se der er 17 kyllinger som jeg har ruget ud det bliver spændene med hvor mange høns og kokke der er
Mvh John.