Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ih, nu bliver det snart virkeligt! Se hvad jeg lige har bestilt!  (Læst 6206 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Hvis alt går vel, får jeg kyllinger her i påsken!!!!!  :o Det er altså bare en drøm der går i opfyldelse, og jeg var simpelthen som et lille barn i en slikbutik, da jeg ENDELIG gik ind og bestilte de ting jeg ville have til MIT hønsehus!!! Dog måtte jeg begrænse mig, selv om det var svært, da den automatiske hønselems-lukker nærmest kaldte på mig, meeeeen...  ::) ;D

Tænk at det endelig er ved at ske, wuhuu!  :D

Offline Søs, Tisted

• Passiv bruger
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Det ser da vist ikke ud til, at de kommer til at mangle noget ;D

Godt du har bestilt mere end 1 pære, da det er frygtelig at stå en aften og den eneste pære man havde er sprunget.

Jeg var engang så uheldig, at både pæren ved kyllingerne og min ekstrapære, begge sprang i løbet af en lørdag eftermiddag. Den nye pære må have haft en fejl eller også er det mig der har fået gjort et eller andet - ved det ikke :o

Kyllingerne var heldigvis ikke helt nye, men kunne slet ikke klare sig uden varme. De kom i en papkasse i kælderen og vi fik en varmeblæser rigget til hos dem, resten af weekenden. De syntes godt nok det var en vældig farlig ting, der blæste på dem  ;D og sad så langt væk fra den som muligt. Men vi fik den hængt op, så der var varme i hele kassen og den holdte dem varme nok, så de klarede sig.

Mandag morgen stod jeg udenfor den nærmeste butik med varmepærer, allerede før de åbnede. <+
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Jeg tror vi alle har det sådan her, Christina, lige nu venter jeg (utålmodigt) på at mine kyllinger skal klække, og jeg har også den der forventning, som jeg husker fra min barndom om morgenen på min fødselsdag eller d. 24.12.  <:

Søs, det var dog en gyser, godt du klarede det!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Jeg har også bestilt lidt vare fra America, desværre var nogle af tingene i restordre og kommer først efter påske... Men mine evt. kyllinger klækker i weekenden, så jeg måtte en tur til Harald Nyborg efter en ny varmelampe, TOHUNDREDEOGOTTERTYVE KRONER....  :o for den samme varmelampe som koster 133,00kr hos America...
Forøvrigt er en 150Watts rigeligt til kyllinger, pæren i 250 Watt er mest til grise, så der er både penge og strøm at spare.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
En varmelampe koster i korn og foderstofen 124.95 altså uden pærer, der køber jeg en på 150w det har jeg fundet ud af at det er fint sådan, men jeg nu mest min varmeplade den kan jeg bedst lide for den bruger kun 50w.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
Ja den er rigtig smart den varmeplade  :D
Jeg ville rigtig kræse om mine evt. kommende kyllinger, så jeg har købt en batterikasse hedder det vist, men den ser sådan ud :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=487

Men nu står den så også på havregrød resten af måneden...  ;)
« Senest Redigeret: 02 April , 2009, 08:35 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
Hej Bjørn,
DEN er godt nok fin... og perfekt at kunne se kyllerne fra siden! Jeg har dem gående under en stor griselampe, og den kan de jo godt lide, også at gemme sig under, så hvis jeg skal se på dem, er jeg nødt til at løfte den op - og så bliver de selvfølgelig skræmte.
Man må kunne lave noget der ligner din... hmmm... :)
Mvh Marianne

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Bjørn det er lige netop sådan en jeg har på ønskelisten, men desværre vil min mand ikke leve af havergrød  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Christina

• Passiv bruger
  • Alle burde have en 2-årig...
Det ser da vist ikke ud til, at de kommer til at mangle noget ;D

Godt du har bestilt mere end 1 pære, da det er frygtelig at stå en aften og den eneste pære man havde er sprunget.

Jeg var engang så uheldig, at både pæren ved kyllingerne og min ekstrapære, begge sprang i løbet af en lørdag eftermiddag. Den nye pære må have haft en fejl eller også er det mig der har fået gjort et eller andet - ved det ikke :o

Kyllingerne var heldigvis ikke helt nye, men kunne slet ikke klare sig uden varme. De kom i en papkasse i kælderen og vi fik en varmeblæser rigget til hos dem, resten af weekenden. De syntes godt nok det var en vældig farlig ting, der blæste på dem  ;D og sad så langt væk fra den som muligt. Men vi fik den hængt op, så der var varme i hele kassen og den holdte dem varme nok, så de klarede sig.

Mandag morgen stod jeg udenfor den nærmeste butik med varmepærer, allerede før de åbnede. <+

Hold da op! Godt du er så kreativ! Og ja, det var nemlig lige sådan en situation jeg kune forudse! :D

Jeg tror vi alle har det sådan her, Christina, lige nu venter jeg (utålmodigt) på at mine kyllinger skal klække, og jeg har også den der forventning, som jeg husker fra min barndom om morgenen på min fødselsdag eller d. 24.12.  <:

Det er nemlig LIGE den følelse jeg sidder med!!! ;D

Jeg har også bestilt lidt vare fra America, desværre var nogle af tingene i restordre og kommer først efter påske... Men mine evt. kyllinger klækker i weekenden, så jeg måtte en tur til Harald Nyborg efter en ny varmelampe, TOHUNDREDEOGOTTERTYVE KRONER....  :o for den samme varmelampe som koster 133,00kr hos America...
Forøvrigt er en 150Watts rigeligt til kyllinger, pæren i 250 Watt er mest til grise, så der er både penge og strøm at spare.

Tusind tak, Bjørn! :) Jeg har netop snakket med dem og lavet bestillingen om til 3 x 150w! De kostede det samme, men er jo som du selv siger strømbesvarende :) Og så fik jeg også lige spurgt til om de havde alle varer hjemme, og det havde de og sender i dag! Jaaamen, der er ikke et øje tørt! ;D

Og hold da op et lille kyllingeparadis du har anskaffet dig!!!  8)

En varmelampe koster i korn og foderstofen 124.95 altså uden pærer, der køber jeg en på 150w det har jeg fundet ud af at det er fint sådan, men jeg nu mest min varmeplade den kan jeg bedst lide for den bruger kun 50w.  :D

Uh, den var jeg også vd at bestille, men jeg har ret mange udgifter her den næste tid, så jeg måtte begrænse mig :D

Offline Kurt Jensen

• Passiv bruger
Ja den er rigtig smart den varmeplade  :D
Jeg ville rigtig kræse om mine evt. kommende kyllinger, så jeg har købt en batterikasse hedder det vist, men den ser sådan ud :

http://www.america-thisted.dk/showpage.asp?id=849&profileid=1000&siteid=1&pagetype=produtpage&vid=487

Men nu står den så også på havregrød resten af måneden...  ;)

Jeg har spist havregrød i 2 måneder. Men er glad for kassen
Kurt Jensen

Faverolles
Wyandotter Dværg

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Ih, nu bliver det snart virkeligt! Se hvad jeg lige har bestilt!
« Svar #10 Dato: 02 April , 2009, 10:34 »

Godt der snart kommer gang i haven, så du kan få kartofler og andet godt derfra, lidt træls med havregrød i længden,  <D

Ja, den kasse ser nu engang smart ud, bruger selv varmeplade, den er jeg også godt tilfreds med, og den springer ikke, som pærerne gør, men skal dog justeres lidt i højden under forløbet.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 02 April , 2009, 14:37 »

Hæ hæ, regner med at jeg kan nøjes med 1 måned... jeg kører jo som madchauffør på en pensionist-bøfexprees, så jeg supplere med lidt tyggevenligt af og til, En  paneret svinekotelet og en gang syltede sveskeblommer med makronflødeskum glider udemærket ned  ::)

En må jo lide for skø......... ups. hønsene... og det gør jeg gerne...  ::)
« Senest Redigeret: 02 April , 2009, 14:40 Fra Bjørn Nielsen. »

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #12 Dato: 02 April , 2009, 14:41 »
Bjørn, nu kan jeg altså ikke lade være med at tænke over grunden til, at du ind imellem kan spise noget af deres mad... Den enes ... den andens ....  ??? :o
Sorry, ku' ikke lade være  ;D
Har du sendt lidt sol denne vej? Mangler den stadig...
Mvh Marianne

Offline Bjørn Nielsen.

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 02 April , 2009, 14:45 »
jeg altså ikke lade være med at tænke over grunden til, at du ind imellem kan spise noget af deres mad... Den enes ... den andens ....  ???

Heldigt for mig at ingen ved om der skal være  1 el. 2 frikadeller i pakken...   8)

Offline Børge Bech Jensen

• Chicken rules
  • Bruger
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
« Svar #14 Dato: 02 April , 2009, 14:46 »
Det kommer, det med solen....

Her skinner den fra en næsten skyfri himmel.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.