Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjæææælp Mine æg klækker ikke  (Læst 1003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Sannev

• Passiv bruger
Hjæææælp Mine æg klækker ikke
« Dato: 16 April , 2014, 07:40 »
Hej alle

Så har jeg min første skrukhøne, og hun har ligget stabilt på sine æg - nu på 23 dag, og intet tegn på at de klækker. Jeg har ikke gennemlyst, men lagt dem i vand på 19 dagen, og ni ud af ti æg blev i overfladen. Synes også jeg dagen efter kunne høre dem pippe. Nu kan jeg ikke længere høre dem. Hvad gør jeg, og hvor finder jeg daggamle kyllinger - stor orpington - til den stakkels trofaste skruk hvis ikke der er levende kyllinger.

Håber på gode råd i dette fantastiske forum.

Mvh
Ny hønseejer

Offline Trines

• Passiv bruger
Sv: Hjæææælp Mine æg klækker ikke
« Svar #1 Dato: 16 April , 2014, 13:17 »
Neeej, hvor trist. Prøv at tage æggene et af gangen op til dit øre og "tap"/bank på ægget med din negl. Hvis der stadig er liv i kyllingen så vil den svare dig med "pip".

Hvis der er liv i nogle af æggene, så er mit bud at de ikke selv kan komme ud (af en eller anden grund) så kan du hjælpe dem på vej ved MEGET forsigtigt med en skarp genstanf at kanke hul på æggeskallen i den tykke /buttede ende og så kommer du ind til kyllingen og kan hjælpe den ud af ægget. Du kan evt. finde videoer herom på Youtube, for det skal virkelig gøres meget forsigtigt....

Hvis der ikke er liv i æggene, så lyder det som en rigtig god idé at søge efter nogle daggamle kyllinger her på siden og evt. kan du også tjekke Gul og gratis og DBA.

Hilsen Trine
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.

Offline Sannev

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 April , 2014, 13:56 »
Tak for svar Trine. Desværre var der ikke liv i nogen af æggene. Har ladet hende ligge, og søger nu med lys og lygte efter daggamle kyllinger til hende, den stakkel.

Så hører gerne hvis nogen kan hjælpe. Vil helst have stor orpington, men alternativt nogle store rolige høns der ikke flyver, så de kan gå i haven sammen med resten af flokken.  Har ikke så meget forstand på hvilke, men måske faverolles eller australorps.

Håber nogen kan hjælpe allerede i dag, da hun jo har ligget  23 dage. Jeg bor syd for Køge, så det må gerne være i nogenlunde nærheden.

Venter spændt.

Mvh Sanne

Offline Sannev

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 18 April , 2014, 16:02 »
Hej alle

Blot til orientering har jeg fået daggamle kyllinger til hende, som det ser ud til hun tager godt imod, så alt endte godt.

Mvh
Sanne

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 18 April , 2014, 16:09 »
De var godt at skrukken får lov til at føre kyllinger /o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Trines

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 18 April , 2014, 21:11 »
Når enden er go', så er alting godt *y *y *y
En dejlig flok havehøns i mange flotte farver og størrelser + en herlig fræk flok moskusænder.