Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hjælp til Hønsehus/Antal Høns  (Læst 10314 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nancke

• Passiv bruger
Sv: Hjælp til Hønsehus/Antal Høns
« Svar #15 Dato: 14 April , 2014, 19:27 »
Hej igen Tanja
Tusinde tak fordi vi fik lov til at besøge dig og se dine høns og deres forhold.
Det var rart at tale med en der har en del erfaring på området, og få en masse at vide, vi kan bruge når vi går i gang med vores eget hønsehold.

Mvh
Søren & Anita  :)

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 15 April , 2014, 06:50 »
søren og anita, det er jo det der er det gode ved forum, åbenhed og ærlighed.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #17 Dato: 15 April , 2014, 07:39 »
Hej igen Tanja
Tusinde tak fordi vi fik lov til at besøge dig og se dine høns og deres forhold.
Det var rart at tale med en der har en del erfaring på området, og få en masse at vide, vi kan bruge når vi går i gang med vores eget hønsehold.

Mvh
Søren & Anita  :)
Selv tak, det var hyggeligt at hilse på jer :D. Mht. hønseracer, så kom jeg til at tænke på biblioteket og "Den store hønsebog". Den læste jeg selv tynd, inden jeg fik høns. Ud fra den, valgte jeg en god håndfuld racer, som jeg så begyndte at lede efter. Det var rent tilfældigt, at det var maran der var de første der var til salg, og som så blev den race jeg valgte. Jeg kiggede også efter racer som faverolles, wyandotter, plymouth rock, amrock, andalusier, brahma, barnevelder m.fl. Araucanaerne fik jeg i første omgang for æggefarvens skyld, men nu hvor jeg har haft dem i nogle år, så er det en race jeg vil fortsætte med, for deres personligheders skyld. De er sværere at få tillidsfulde, men de er nogle sjove små høner, som bliver helt tamme, når først du har vundet deres tillid.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"