Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønsehold i byen  (Læst 2960 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BrittFyn

• Passiv bruger
Hønsehold i byen
« Dato: 07 April , 2014, 22:00 »
Hej i hønseklubben

Jeg har længe gået med en drøm om at få høns, og har nu besluttet mig for at gøre noget for det :D
Men da jeg bor centralt i Middelfart by i et lille (ejer)byhus som ligger tæt på mine naboer, bliver jeg nød til at tænke på dem og miljøet.
Er der nogle der har erfaringer med at have høns i byen - kommer der nemt rotter og mus til?
Jeg har planer om at anskaffe mig 3-4 høns og har indhegnet have så det skulle gerne holde sig på matriklen når de bliver lukket ud. Derudover skal jeg ikke have hane.

På forhånd tak,
Britt

Offline Gåsepigen

• Bruger
Sv: Hønsehold i byen
« Svar #1 Dato: 07 April , 2014, 22:10 »
Rotter og mus er der masser af i byen i forvejen. Sørg for, at de ikke kan flytte ind i hønsehus/hønsegård, og at de ikke kan gå i foderet. Så tiltrækker du dem ikke mere end dine naboer gør.
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat

Offline Brahmsen

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 07 April , 2014, 22:19 »
Jeg bor selv midt i byen, og har høns og ingen rotter. Mine to hønsehuse er hævet 40-50 cm. over jorden. Hønsene nyder at støvblade under husene, og rotter ønsker ikke at bo så åbent. Jeg har ikke nogle steder på grunden hvor rotter kan gemme sig. Endvidere fodrer jeg i husene, og foderet er lukket i fodertønder i garagen. Madrester til hønsene gives tidligt på dagen, og evt. rester fjernes når jeg lukker for hønsene. Med disse få tiltag har hønseejere ikke større risiko for at få rotter end alle andre.

Offline Sys Vad

• Passiv bruger
    • www.vovseriet.dk
« Svar #3 Dato: 08 April , 2014, 07:34 »
Det er den dejligste beslutning af anskaffe sig høns. Det bliver du glad for. Held og lykke med projektet og nyd dem.

Offline Canarche

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 08 April , 2014, 08:07 »
Anskaf dig endelig høns /o men pas på hønsestolen. Får den først fat i rumpetten på dig, så får du ikke lavet en skid mere det næste lange stykke tid. Høns har nemlig en stærkt beroligende effekt på mennesker <G
0.2 SK Marans Tykben og Tyndben
1.0 Handicappet Sumatra hane Muks

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #5 Dato: 08 April , 2014, 08:47 »
Tænk over at anskaffe dig en race der ikke skrukker, når du nu ikke vil/kan have hane. Det er træls for både dig og hønsene, hvis du skal afskrukke dem hele tiden.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)